خانه » آموزش‌ » آموزش سه بعدی » آموزش مقدماتی سینمافوردی به زبان فارسی
آموزش سه بعدی آموزش سینمافوردی آموزش موشن گرافیک

آموزش مقدماتی سینمافوردی به زبان فارسی

آموزش مقدماتی سینمافوردی به زبان فارسی، دوره آموزشی جامع سینمافوردی، نویگیشن، مدلسازی، تکسچر، انیمیشن و رندر در Cinema 4D


آموزش مقدماتی سینمافوردی به زبان فارسی

  • حجم فایل: ۱.۶ گیگابایت
  • زمان آموزش: ۵ ساعت و ۱۱ دقیقه
  • سطح آموزش: مقدماتی
  • زبان آموزش: فارسی
  • فایل‌های تمرینی: دارد

در این دوره آموزشی، یک راکت را در کنار یک سیاره و در پس زمینه ستارگان مدلسازی و انیمیشن می کنیم و رندر میگیریم.

طی دوره جریان کار در نرم افزار Cinema 4D محصول Maxon را به طور کامل بررسی میکنیم و میبینید که انواع آبجکت‌های مختلف در کنار هم چگونه عمل میکنند.

در طول هر ویدیو از این مجموعه، مفاهیم کلیدی و ضروری برای کار با سینمافوردی به تفصیل بررسی شده و جوانب مختلف برنامه بطور دقیق توضیح داده شده است.

چهار قسمت اول از این مجموعه در مورد رابط کاربری، محل یابی در صحنه، انتخاب آبجکت و همینطور جابجایی آبجکت است.

بعد از آشنایی با جوانب مختلف نرم افزار، یک پروژه را شروع میکنیم و در آن از آبجکت‌های اولیه، دفورمر، اسپلاین و ژنراتور استفاده میکنیم.

سپس مدلسازی پولی گان انجام میدهیم و همینطور با دوربین کار میکنیم. بعد از آن مفاهیم پایه انیمیشن، ویرایش منحنی F-Curve، نورپردازی و متریال را بررسی میکنیم.

در نهایت میبینیم که چطور میتوانیم از پروژه رندر بگیریم.

در تولید این مجموعه، علاوه بر اینکه فرض کردیم شما قبلا از سینما فوردی استفاده نکردید، بلکه اینطور در نظر گرفتیم که شما تا بحال با هیچ برنامه سه بعدی دیگری هم کار نکردید.

پس میخواهیم از نقطه ی صفر شروع کنیم تا بطور علمی و اصولی در کار با نرم افزار Cinema 4D مهارت پیدا کنید.


عناوین آموزش مقدماتی سینمافوردی به زبان فارسی

بخش ۱ : مقدمه ای بر فضای کاری برنامه

با رابط کاربری برنامه آشنا می شوید و استفاده از آیکون ها و پنل های نرم افزار سینما فوردی را می آموزید.

بخش ۲ : مقدمه ای بر محل یابی در صحنه

محل یابی یا نویگیشن در صحنه ۳D و همینطور کار با پنجره نمایش را در این بخش یاد میگیرید.

بخش ۳ : مقدمه ای بر انتخاب اشیا در صحنه

انتخاب اشیا در صحنه و همینطور کار با حالت های انتخاب و تنظیمات مختلف انتخاب آبجکت را یاد میگیرید.

بخش ۴ : مقدمه ای بر انتقال و تغییر شکل اشیا

در ادامه، نحوه انتقال و تغییر شکل اشیا در نرم افزار سینمافوردی و کارکرد ابزار مختلف آنرا می آموزید.

بخش ۵ : ایجاد و تنظیم یک پروژه جدید

میبینید چطور یک پروژه جدید در نرم افزار سینمافوردی را ایجاد کنید و با تنظیمات رندر صحنه در برنامه آشنا می شوید.

بخش ۶ : آبجکت های اولیه و دفورمرها

کار با آبجکت های اولیه و دفورمرها در نرم افزار سینمافوردی را بررسی میکنیم و با استفاده از آنها بدنه راکت را مدلسازی میکنیم.

بخش ۷ : اسپلاین و جنراتورهای اسپلاین

استفاده از اسپلاین و جنراتورهای اسپلاین در نرم افزار سینمافوردی را بررسی میکنیم و با استفاده از آنها نازل راکت را مدلسازی میکنیم.

بخش ۸ : مدلسازی با پولیگان و جنراتورها (۱)

مدلسازی با پولیگان و جنراتورها در نرم افزار سینمافوردی را بررسی میکنیم و با استفاده از آنها آنتن راکت را مدلسازی میکنیم.

بخش ۹ : مدلسازی با پولیگان و جنراتورها (۲)

به مدلسازی با پولیگان و جنراتورها در نرم افزار سینمافوردی ادامه می دهیم و با استفاده از آنها بال های راکت را مدلسازی میکنیم.

بخش ۱۰ : کار با جنراتورها و دفورمرها

همینطور کار با جنراتورها و دفورمرها در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و با استفاده از آنها دود تخلیه راکت را ایجاد میکنیم.

بخش ۱۱ : کار با دوربین و تگ ها

کار با کار با دوربین و تگ ها در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و کامپوزیشن انیمیشن راکت را مشخص می کنیم.

بخش ۱۲ : ساخت محیط و آماده سازی انیمیشن

طراحی محیط و آماده سازی انیمیشن در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و مسیر حرکت راکت و دود آن را مشخص می کنیم.

بخش ۱۳ : مبانی مقدماتی انیمیشن

مبانی مقدماتی انیمیشن در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و انیمیشن حرکت زمین و راکت در صحنه را ایجاد می کنیم.

بخش ۱۴ : کار با منحنی انیمیشن F-Curve

ویرایش منحنی انیمیشن F-Curve در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و انیمیشن سیاره، راکت و دود را در صحنه تنظیم می کنیم.

بخش ۱۵ : تنظیم نور در صحنه

تنظیم نور در صحنه در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و برای انجام این کار از یک ستاپ نورپردازی سه نقطه ای استفاده می کنیم.

بخش ۱۶ : ساخت متریال برای آبجکت ها در صحنه

نحوه ایجاد متریال برای آبجکت ها در صحنه در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و تکسچر بدنه راکت و اجزای آنرا ایجاد میکنیم.

بخش ۱۷ : قرار دادن تصویر روی متریال برای آبجکت ها

قرار دادن تصویر روی متریال برای آبجکت ها در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و لوگوی روی راکت و زمینه ستاره ای را تنظیم می کنیم.

بخش ۱۸ : ساخت متریال الگوریتمی برای آبجکت

ساخت متریال الگوریتمی برای آبجکت در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و تکسچر سیاره و اتمسفر و ابرهای آنرا ایجاد می کنیم.

بخش ۱۹ : ساخت متریال الگوریتمی برای آبجکت (۲)

ایجاد متریال الگوریتمی برای آبجکت در نرم افزار سینمافوردی را بررسی می کنیم و تکسچر دود تخلیه راکت را ایجاد می کنیم.

بخش ۲۰ : رندر صحنه سه بعدی

رندر صحنه سه بعدی را در نرم افزار سینمافوردی بررسی می کنیم و از انیمیشنی که برای راکت ساختیم بصورت سکانس تصاویر خروجی می گیریم.

بخش ۲۱ : رندر مولتی پس صحنه سه بعدی

در نهایت رندر مولتی پس صحنه سه بعدی را بررسی می کنیم و از لایه های مختلف بصورت سکانس تصاویر خروجی می گیریم.

 

دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار سینمافوردی در نسخه R19 ضبط شده است و در ۲۱ ویدیوی آموزشی بصورت رایگان همراه با فایل تمرینی پروژه ارائه شده است.



مطالب پیشنهادی:


دیدگاه ها