روش ساخت چشماندازی از شهر آمستردام در ایلوستریتور و فتوشاپ
سطح آموزش: متوسط
شهرها، افق شهری و مناظر خیابانی بخاطر اشکال و معماری جالبی که دارند، سرچشمهی بزرگی از الهامبخشی برای پروژههای طراحی و تصویرسازی هستند. امروز به شهر آمستردام پایتخت کشور هلند نگاهی میکنیم.
منطقه کانالی آمستردام (یا کانال حلقه، که آنرا بصورت محلی با عنوان Grachtengordel می شناسند)، یک شاهکار طراحی و مهندسی شهری در قرن هفدهم محسوب میشود. بسیاری از خانههای ردیفی متداول آن که در مسیر کانالها قرار میگیرند در قرن هفدهم و هجدهم توسط تاجرانی ساخته شدند که از مزیت رشد آمستردام بعنوان یک شهر بندری بهرهمند شدند. اما همینطور که طی سالیان مرمت و بازسازی شدند، خانههای کانالی بازتاب دهندهی سبکهای محبوب معماری در هر زمان بودهاند که نتیجهی آن مجموعهی وسیعی از ساختمانهایی است که امروز میبینیم. در سال ۲۰۱۰، این منطقه به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.
در آموزش روش ساخت چشماندازی از شهر آمستردام در ایلوستریتور و فتوشاپ ، صحنهای رنگارنگ و شگفت انگیز از خانههای کانالی آمستردام را با طراحی یک چشم انداز شهری فلت از آن ایجاد میکنیم. ما از یک سبک بصری استفاده میکنیم که بعضی اوقات از آن با عنوان “Flat 2.0” یاد میشود. با ایجاد اشکال ساده و فلت با رنگهای روشن شروع میکنیم، سپس عمق، جزئیات و تکسچر به آنها اضافه میکنیم تا جذابیت طراحی فلت را یک درجه بالاتر ببریم.
منابع آموزش
بیایید شروع کنیم! اما قبل از انجام این کار،حتما مجموعه ۵۰ براش با سبک کلاسیک Vintage را برای استفاده در این پروژه طراحی و تصویرسازی دانلود کنید.
دانلود منابع استفاده شده در این آموزشدر صورتی که میخواهید کار با ایلوستریتور را یاد بگیرید، آموزش مقدماتی نرمافزار ایلوستریتور به زبان فارسی را از وبسایت مغزابزار دانلود کنید.
۱. تنظیم سند و پالت رنگی
مرحله ۱
یک سند جدید در ایلوستریتور باز کنید. ابعاد سند آنقدر مهم نیست، اما سایز A3 با تصویر مرجع اصلی ما خوب جواب میدهد.
مرحله ۲
اگر میخواهید پالت رنگی مشابه با آنچه در اینجا استفاده شده را بکار ببرید، میتوانید کدهای hex هر رنگ را در زیر ببینید. هر کد رنگ را در پنجره ی Color Picker (انتخاب کننده رنگ) وارد کنید و OK را بزنید و بروی باکس رنگ در نوار ابزار کلیک کنید و آنرا به پنل Swatches (نمونههای رنگی) بکشید.
۲. تصویر پس زمینه را ایجاد کنید
تصویر پس زمینه از چهار بخش تشکیل شده است: آب، پیاده رو، طرح کلی خانه، و آسمان. ما از پایین شروع میکنیم و به سمت بالا میرویم. در پنل Layers یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آنرا Background بنامید.
مرحله ۱
از ابزار Rectangle استفاده کنید تا یک مستطیل در پایین سند خود قرار دهید. حالا پنل Gradient را باز کنید (به منوی Window بروید و Gradient را انتخاب کنید) و تنظیمات را بصورتی که در زیر میبینید اعمال کنید. دو رنگی که در اینجا استفاده شده سایههای روشن و میانه سبز-آبی (aqua) از پالت رنگی معرفی شده در بخش قبل هستند. در بالای آن یک مستطیل باریک تر برای پیاده رو بکشید (این بار گرادینت استفاده نکنید)؛ هر دو مستطیل باید تا اندکی کمتر از نصف صفحه آرت برد را پر کرده باشند.
مرحله ۲
اولین تصویر مرجع (تصویر ۰۳.jpg از مجموعه تصاویر) را در فضای خالی و همینطور مجاور به کنارهی آرت برد قرار دهید. مقدار Opacity تصویر را تا %۳۰ کاهش دهید. از ابزار Pen استفاده کنید تا طرح کلی چند تا از خانهها را رسم کنید. لازم نیست این طرح خیلی جزئیات داشته باشد. ما این طرح را به یک نقاشی ساده یکدست (silhouette) تبدیل میکنیم تا بیانگر ردیف دوم از خانهها در پشت خانههای اصلی ما باشد.
مرحله ۳
طرحی که بتازگی رسم کردید را با یک رنگ پر کنید. در اینجا رنگ تیره تر بهتر عمل میکند ؛ من از تیره ترین رنگ سبز-آبی از پالت رنگی خودمان استفاده میکنم. شکل را در نزدیکی بالای آرت برد قرار دهید و جهت آن را معکوس کنید. به منوی Object بروید و در Transform ، گزینه Reflect را انتخاب کنید و آنرا در راستای Vertical (عمود) بازتاب دهید. از ابزار Rectangle (مستطیل) با رنگی مشابه استفاده کنید تا هر فضای خالی باقی مانده بین طرح یکدست و پیاده رو را پر کنید.
مرحله ۴
آخرین بخش از تصویر پس زمینه آسمان است که در آن از یک گرادینت دیگر استفاده میکنیم. ابتدا مستطیلی بکشید که از بالای آرت برد و تا پایین گوشهها و برآمدگیهای ایجاد شده توسط خانه ها ادامه داشته باشد. و سپس با رفتن به منوی Object و سپس Arrange و انتخاب Send to Back آنرا به عقب بفرستید.
حالا پنل Gradient را باز کنید و گرداینت دیگری اعمال کنید (با استفاده از سفید و روشن ترین رنگ های صورتی در پالت رنگی ما) در صورت دلخواه میتوانید بعنوان جزئیات نهایی آن تعدادی ابر سفید پف کرده با ابزار Pen بکشید. لایه Background را قفل کنید.
نکتهای در مورد گرادینتها
در ایلوستریتور گرادینتها بطور پیشفرض با دو رنگ شروع میشوند، اما شما میتوانید نشانگر خود را نزدیک پایین گستره ی رنگی ببرید تا اینکه نشانگر سفید شده و یک علامت مثبت نمایش داده میشود و سپس کلیک کنید تا یک انتخاب رنگی دیگر را نیز اضافه کنید (که به آن اسلایدر گرادینت یا Gradient Slider گفته میشود) گرادینت جدید بطور خودکار سایه ای میان دو رنگ موجود ایجاد میکند، اما میتوانید آنرا با کلیک دوبل تغییر دهید.
۳. اشکال پایهی خانهها را ایجاد کنید
مرحله ۱
یک لایه جدید بسازید و نام آنرا Photo بگذارید. تصویر مرجع دوم خانه ها را قرار دهید و سایز تصویر را بطوری تنظیم کنید تا پهنای آن متناسب با آرت برد شما شود. مقدار Opacity را برای آن تا حدود %۳۵ کم کنید و تصویر را بطوری بکشید تا کناره پایین خانهها در تصویر با بالای پیادهرو همتراز شود. که چیزی شبیه به این خواهد بود:
لایه Photo را قفل کنید.
مرحله ۲
یک لایه جدید ایجاد کنید و آنرا House Shapes بنامید. تا حدودا %۲۰۰ بزرگنمایی کنید تا جزئیات معماری را در تصویر ببینید.
از تصویر بعنوان راهنما استفاده کنید، از ابزار Rectangle (مستطیل) و Ellipse (بیضی) استفاده کنید تا اشکال اولیهی هر خانه را احاطه کنید. برای اشکال بیقاعده از ابزار Pen استفاده کنید. در هر زمان یک خانه را تکمیل کنید تا هر کدام مجموعه اشکال خود را داشته باشد.
من خطوط طرح را با رنگ زرد میکشم تا بتوانید آنها را بهتر ببینید. اما از آنجاییکه رنگ خط حاشیه و پر کردن را در مرحله بعد با هم عوض میکنیم، رنگ آن در این مرحله اهمیتی ندارد. برای الان، میتوانید از جزئیاتی مثل پنجرهها صرف نظر کنید؛ فقط بروی خطوط حاشیهی بخشهایی تمرکز کنید که بر شکل کلی بیرونی هر خانه تاثیر میگذارند.
مرحله ۳
لایهی Photo را مخفی کنید (بروی آیکون کوچک چشم کنار نام لایه در پنل Layers کلیک کنید) و خطوط حاشیه را با رنگ fill مورد نظرتان جایگزین کنید. وقتی که دیدید که همه چیز را رنگی کردید، لازم است اندکی تنظیمات انجام دهید تا مطمئن شوید که لبههای اشکال درست به هم میرسند یا اجزایی مشخص نسبت به هم، همتراز هستند.
نکتهای در مورد همترازی
با استفاده از پنل Align (در منوی Window ، گزینه Align را انتخاب کنید)، میتوانید آبجکتها را نسبت به آرتبرد یا نسبت به هر آبجکت مورد دلخواه خود همتراز کنید. برای امتحان روش دوم، خیلی ساده المانی که میخواهید تراز شود را انتخاب کنید و در حالیکه کلید Shift را نگه داشتهاید، آبجکت دومی را که میخواهید بعنوان یک راهنما برای همترازی استفاده کنید را انتخاب کنید.
در حالی که هر دوی آنها انتخاب شدند، بروی آبجکت دوم کلیک کنید تا بعنوان راهنمای مرجع تعیین شود. وقتی که یک حاشیه ضخیم دور آبجکت پدیدار شود، میفهمید که انتخاب شما درست عمل کرده است. سپس نوعی از همترازی که میخواهید اعمال کنید را از ردیف اول دکمهها در پنل انتخاب کنید (مرکز، چپ، بالا، و…)
مرحله ۴
قبل از اینکه کار ما با این لایه تمام شود، میخواهیم بخشهایی از شکل را استفاده کنیم تا بازتاب در آب را ایجاد کنیم. ابتدا، همه ی قطعات مستطیلی اصلی را انتخاب کنید (کلید Shift را نگه دارید تا همه آنها را به یک باره انتخاب کنید) اشکال را کپی و پیست کنید تا از آنها تکثیر کنید و سپس به منوی Object بروید و در Transform ، گزینه Reflect را بزنید و Horizontal را انتخاب کنید.
نهایتا، در حالیکه همه اشکال هنوز انتخاب شده هستند، پنل Transparency را باز کنید (در منوی Window ، گزینه Transparency را بزنید) و از منوی کشویی Hard Light را انتخاب کنید و مقدار Opacity را به %۶۰ تغییر دهید.
مرحله ۵
برای تکمیل افکت بازتاب، میخواهیم همینطور که از منبع خود دور میگردد فید شود. برای انجام این کار، از یک آپشن گرادینت با عنوان Fade to Black (فید به سیاه) استفاده میکنیم. (که انتخاب دوم در منوی کشویی Gradient Fill است)
صرف نظر از نام آن، تمایل دارم به این افکت بعنوان “Fade to Clear” یا فید به شفافیت کامل فکر کنم. بجای اینکه دو یا چند رنگ با هم ترکیب شوند (مثل گرادینتی که برای آسمان و آب ایجاد کردیم)، این نوع از گرادینت شامل یک رنگ یا بیشتر خواهد بود تا در پایان گرادینت به ناحیه ترانسپرنت برسد.
لازم است که هر بار تنظیمات مشابهی را برای گرادینت به هر شکل خانه اعمال کنید. توجه کنید که میتوانید بروی اسلایدر دوم گرادینت کلیک کنید و مقدار را برای Location تغییر دهید (برای من بروی ۶۰ تنظیم شده) تا مطمئن شوید که برای هر شکل ، ظاهری ثابت دارید.
۴. افزودن جزئیات به خانهها
حال وقت رسیدگی به بخش جالب آن یعنی تزئین خانهها رسیده است. من پیشنهاد میکنم که همچنان از تصویر مرجع استفاده کنید تا برای قرار دادن پنجرهها و دیگر تزئینات ایده داشته باشید. البته، این کاملا به خود شما بستگی دارد. اگر احساس خلاقیت میکنید، ادامه دهید و کار کاملا متفاوتی ایجاد کنید. هر چقدر که میخواهید آنرا ساده یا پیچیده کنید.
اضافه کردن پنجرهها نقطه شروع مناسبی است، با توجه به اینکه میتوانید بقیه جزئیات را در اطراف آنها ایجاد کنید. داشتن این دو تکنیک در ذهن به شما در طول فرآیند کمک میکند.
فراموش نکنید که کپی و پیست کنید. احتمال این وجود دارد که شما حداقل از چند المان تکراری در جزئیات خانه استفاده کنید. فراموش نکنید که آن بخشهای تکراری را کپی و پیست کنید تا در زمان خود صرفه جویی کنید.
از مزیت پنل Align بهره ببرید. خانههای کانالی آمستردام خیلی متقارن بوده و همراه با اشکال هندسی زیادی هستند. برای بازسازی چنین ظاهری، پنل Align در همترازی درست همه چیز مثل دوست شما خواهد بود. فراموش نکنید که این پنل همینطور ابزاری برای فاصله گذاری یا کم کردن فاصله بطور مساوی بین آبجکتها دارد تا به شما کمک کند تا ظاهر متقارن و مرتب را به همان شکل ایجاد کنید. راهنمای آموزش ویدیویی ۶۰ ثانیهای ما در مورد پنل همترازی Align را بررسی کنید تا در استفاده از امکانات آن سرعت خود را بیشتر کنید.
مهمتر از همه چیز، از انجام این کار لذت ببرید! این چیزیست که من بدست آوردم:
۵. یک قایق بکشید
سپس یک قایق میکشیم که در کانال شناور است. ما روشی مشابه با روشی که برای ایجاد خانهها استفاده کردیم را بکار خواهیم گرفت: با یک طرح کلی ساده شروع کنید و سپس رنگ و جزئیات را به آن اضافه کنید.
مرحله ۱
تصویر مرجع را در کنارهی آرتبرد خود قرار دهید. همچون کاری که برای خانه ها انجام دادیم، مستقیما نمیخواهیم روی آن ترسیم انجام دهیم. اما نگاه کردن به آن در حین اینکه اشکال را ایجاد میکنید بسیار به شما کمک میکند. از ابزار Pen و Ellipse استفاده کنید تا لایه اشکال مختلف قایق را ایجاد کنید.
من فقط بخشی از قایق را کشیدم، چون میخواهم بطوری باشد که گویی از سمت چپ ترکیببندی وارد میشود. در صورت تمایل میتوانید طول کامل قایق را در نسخه ی خودتان داشته باشید.
مرحله ۲
همچون قبل، خطوط حاشیه را به رنگ پر شده تغییر دهید و هر چقدر جزئیات که میخواهید به آن اضافه کنید. اگر جزئیاتی اضافه می کنید از لبه ی اشکال بیرون میزنند (فرض کنیم خطوط تنهی قایق که در زیر میبینید)، لازم است از فرمان Clipping Mask (چیدن ماسک) استفاده کنید تا بطور متناسبی آنرا تصحیح کنید. در صورتی که به یک یادآور سریع در مورد نحوه کارکرد Clipping Mask نیاز دارید، این نکته سریع در مورد این موضوع را بررسی کنید.
بعنوان تغییرات نهایی، میتوانید با استفاده از گرادینت Fade to Black (فید به سیاهی) ، همانگونه که قبلا انجام دادیم بازتابی از آن را در آب ایجاد کنید.
۶. جزئیات نهایی را اضافه کنید
به منظره شهری خودتان نگاه کنید و ببینید چه چیز دیگری هست که میخواهید اضافه کنید – شاید یک قایق اضافی، یا جزئیات بیشتر روی خانهها یا چند نفر آدم در خیابان قدم میزنند. همانطور که در تصویر زیر میبینید، من انتخاب کردم که چند تا درخت، گلدان گیاه و یک دوچرخهسوار اضافه کنم.
مرحله ۱
اشکال اصلی درختان و گیاهان بسادگی از دایره و بیضی با تغییر اندکی ایجاد میشود: بالاترین نقطه anchor point به یک نقطه گوشه دار تبدیل شده است. این فرآیند را دنبال کنید تا درختان را ایجاد کنید:
از ابزار Ellipse استفاده کنید تا یک دایره بکشید.
ابزار Convert Anchor Point را انتخاب کنید (از طریق کلیک و نگه داشتن بروی ابزار Pen میتوانید به آن دسترسی داشته باشید) و بروی بالاترین نقطه anchor point دایره کلیک کنید (وقتی که شکل را انتخاب میکنید، مربعهای کوچکی که روی لبه ی شکل ظاهر میشوند anchor point یا نقطه لنگری نام دارند) این کار نقطهی هموار را به یک نقطه گوشه دار تبدیل میکند و به عبارت دیگر آن را نوک دار میکند.
ابزار خود را به Direct Selection تعویض کنید و نقطه تبدیل شده را به سمت بالا ببرید.
و بدین ترتیب شکل درخت را دارید. فرآیند برای گیاهان هم مشابه هست، اما در عوض دایره بایستی از یک بیضی استفاده کنید.
مرحله ۲
در صورتی که میخواهید دوچرخه سوار را هم در منظره شهری خود داشته باشید، ضمیمهی این آموزش شامل گرافیکی مشابهی هست که در اینجا میبینید. میتوانید همانطور که هست آنرا قرار دهید یا بر اساس رنگ دلخواه خود آنرا سفارشی کنید. در صورتی که میخواهید رنگ دوچرخه را تغییر دهید، مطمئن شوید که ابتدا با رفتن به منوی Object و انتخاب Ungroup آنرا از حالت گروه خارج میکنید و بدین ترتیب میتوانید اشکال آنرا بطور مجزا انتخاب کنید. اگر ترجیح میدهید گرافیک خودتان را برای این منظور ترسیم کنید، لطفا این کار را بکنید.
منظره شهری تکمیل شده من به این صورت به نظر میرسد:
۷. سوییچ به فتوشاپ برای افزودن تکسچر
کار خوبی شد! مطمئن هستم که منظره شهری شما در این نقطه عالی جلوه میکند. و در صورتی که میخواهید میتوانید همینجا توقف کنید، اما اگر میخواهید طراحی خود را کمی بهتر کنید و به آن حیات بیشتری بدهید، یک کار دیگر هم میتوانید انجام دهید: در فتوشاپ به آن تکسچر اضافه کنید. این کار به طراحی شما عمق و توجه بصری بیشتری میدهد.
مرحله ۱
فتوشاپ را اجرا کنید و یک سند جدید با سایز مشابه با سایز سند ایلوستریتور ایجاد کنید. هنوز ایلوستریتور را نبندید.
به ایلوستریتور برگردید و قفل همه لایهها را باز کنید (به جز لایهی Photo) کلیک کنید و بکشید و در کادر انتخاب خود کل آرتبرد را انتخاب کنید و سپس کلیدهای Ctrl (یا Command) و C را بزنید تا آنرا کپی کنید.
مرحله ۲
حالا کار ما با ایلوستریتور تمام شده و میتوانید به فتوشاپ برگردید. کلیدهای Ctrl (یا Command) و V را بزنید تا تصویر را وارد سند فتوشاپ کنید. در پنجرهای که برای تنظیمات Paste as باز میشود، مطمئن شوید که گزینه Smart Object انتخاب شده است. این کار باعث میشود کار هنری شما در فرمت وکتور حفظ شود و به شما اجازه میدهد از خود فتوشاپ آنرا در ایلوستریتور باز کنید و تغییراتی که لازم میبینید را اعمال کنید. در صورت نیاز، کار هنری کپی شده را تغییر سایز دهید تا صفحه طراحی را پر کند.
مرحله ۳
مجموعه براش فتوشاپ که در اینجا استفاده میکنیم همراه با ۵ دسته هستند. فایلهایی که لازم است لود کنید با عناوین ink_washes ، dist_smudges و gritty_borders نامگذاری شده اند. برای نصب آنها، پنل Brushes را باز کنید و بروی دکمه منو در گوشه راست بالا کلیک کنید.
از منویی که ظاهر میشود، Load Brushes را انتخاب کنید و فایلهای مورد نظر را در کامپیوتر بیابید. فایلها را انتخاب کنید (میتوانید هر سه فایل را با هم انتخاب کنید) و بروی Load کلیک کنید؛ همه براشها به پنل شما اضافه خواهند شد.
مرحله ۴
ابتدا با اضافه کردن مقداری تکسچر به طرح یکدست خانهها شروع میکنیم. یک لایه جدید ایجاد کنید؛ هر بار که تکسچر اضافه میکنید باید این کار را روی بخش جدیدی انجام دهید تا راحت تر بتوانید هر آنچه را که دوست ندارید پاک کنید.
ابزار Magic Wand را انتخاب کنید و در نوار ابزار که در بالای صفحه نمایش ظاهر میشود Sample All Layers را انتخاب کنید. حال بروی طرح یکدست کلیک کنید تا کل شکل را انتخاب کنید. از آنجاییکه طرح کلی توسط بلندترین خانه جدا شده است، لازم است کلید Shift را بگیرید و در طرف دیگر آن هم کلیک کنید تا آن بخش را به ناحیه انتخاب شده اضافه کنید (نگه داشتن کلید Option یا Alt اجازه میدهد که نواحی انتخابی را حذف کنید) میبینید که طرح یکدست خانهها بواسطه ی خط چین های چشمک زنی که اطراف شکلها پدیدار میشود انتخاب شده است.
مرحله ۵
حالا وقتی ناحیه ای را انتخاب کردیم که میخواهیم به آن تکسچر اعمال کنیم، براش تنها به ناحیه ی داخل این انتخاب اعمال خواهد شد و لازم نیست نگران رنگ زدن داخل خطوط باشیم. برای شروع، براش ink wash یا dirt smudge را انتخاب کنید. برای رنگ، ابزار Eyedropper را انتخاب کنید و بروی شکل طرح کلیک کنید تا رنگ آنرا انتخاب کنید. سپس به پنل Color بروید و اسلایدرها را تکان دهید تا نسخه تیرهتری از آن را بدست آورید.
براش تکسچر را بجای اینکه کلیک کنید و بکشید، طی چند کلیک تک اعمال کنید؛ این کار بجای اینکه ظاهر لکه شده برای آن ایجاد کند، کیفیت زبری براش را حفظ میکند. با لایه بندی براشهای مختلف آزمایش کنید. همواره میتوانید هر آنچه را دوست نداشتید پاک کنید. و در صورتی که هر کدام از براشها غیر از حالت و جهت مورد دلخواه شماست، میتوانید با انتخاب Brush Tip Shape در پنل Brushes زاویه آنها را تغییر دهید یا آنها را معکوس کنید.
مرحله ۶
حالا میخواهیم این فرآیند را تکرار کنیم و مقداری تکسچر به پیادهرو اضافه کنیم تا بتوانیم آنرا از لبه پایین خانهها متمایز کنیم. برای انتخاب ناحیه پیاده رو، ابتدا از ابزار Rectangle Marquee استفاده کنید تا کل پیاده رو را انتخاب کنید و سپس ابزار خود را به Magic Wand تغییر دهید (یادتان باشد کلید Option یا Alt را بگیرید) تا هر ناحیهای را که با پیادهرو همپوشانی دارد را از انتخاب خارج کنید (مثل پلههای جلوی خانهها، درختان، و دوچرخهسوار)
این بار، یکی از براشهای gritty border (مرز ریگ دار) را اعمال کنید. همهی اجزای مجاور در بالا یک خط راست دارند که میتوانیم آنها را با لبه بالایی پیادهرو تنظیم کنیم.
مرحله ۷
سپس، از یکی از براشهای ink wash استفاده میکنیم تا به آب کانال تکسچر آب اضافه کنیم. برای اینکه مطمئن شوید از اینکه فقط ناحیهی آب انتخاب شده و هیچ تکسچری روی قایق اعمال نمیشود، از روش انتخاب دیگری استفاده میکنیم. چون ابزار Magic Wand با اشکال چندرنگ زیاد خوب جواب نمیدهد.
ابزار Quick Selection را انتخاب کنید (با کلیک و نگه داشتن بروی ابزار Magic Wand) و آن را روی ناحیه آب بکشید، و آنرا تا لبه ی قایق ببرید، اما روی قایق نروید. کادر انتخاب باید بروی ناحیهی مستطیلی آب چفت شود و بخشی از قایق در آن قرار نداشته باشد.
من براش هفتم ink wash را با سایز کامل آن انتخاب کردم. چون افکت کمی قوی تر از آنچه بود که میخواستم، مقدار Opacity براش را تا حدود %۶۰ تغییر دادم.
مرحله ۸
هر جای دیگری که میخواهید مقداری تکسچر اضافه کنید همین روشهای انتخاب و براش کشیدن را تکرار کنید و یادتان باشد برای هر ناحیه جدید یک لایه جدید ایجاد کنید. در اینجا چند اسکرینشات کلوزاپ قرار دادم تا بتوانید چند نمونه از انجام این کار را ببینید:
وقتی که از مقدار تکسچر اعمال شده راضی شدید، به سایز متناسب کوچک نمایی کنید و کار تکمیل شده خود را تحسین کنید!
اثر فوقالعادهای شد، کار شما تمام است!
امیدوارم از بکارگیری ابزار فتوشاپ و ایلوستریتور برای ایجاد این منظره شهری با سبک طراحی فلت لذت برده باشید. امکاناتی مثل پنل Align در ایلوستریتور یا ابزار انتخاب در فتوشاپ میتوانند برای تقریبا هر پروژهای به شما کمک کنند. پس آنها را برای استفاده آینده در جعبهابزار طراحی خود در نظر بگیرید.
مثل همیشه، خواهش میکنم حتما نتیجه حاصله از پروژه خودتان یا سوالاتی که میخواهید بپرسید را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. طراحی لذتبخشی داشته باشید!
خیلی عالی بود. ممنون