روش ساخت یک ترکیب تصویر از انسان سایبورگ در ادوبی فتوشاپ
سطح آموزش: متوسط
آینده نزدیک است. آیا برای دنیایی از ارگانیسمهای سایبرنتیک آمادهاید؟
در این آموزش روش ساخت یک ترکیب تصویر از انسان سایبورگ در ادوبی فتوشاپ را یاد میگیرید. به شما نشان خواهم داد که چطور از تکنیکهایی مثل جداسازی فرکانسی استفاده کنید تا نقوص پوست را قبل از حیات بخشیدن به سایبورگ حذف کنید.
در صورتی که میخواهید این آموزش را رد کنید و خیلی سریع افکتی مشابه را به تصویر خود اعمال کنید، اکشن فتوشاپ ساخت سایبورگ را از بخش ابزار طراحی در وبسایت مغزابزار دانلود کنید.
۱. چطور دنبال الهام گرفتن باشیم
هر ترکیب تصویر عالی نیازمند مجموعهای از تصاویر خوب و همینطور چند نمونه کار هنری بعنوان مرجع الهامبخشی است. برای این سایبورگ، من از استایل محبوب دستکاری عکس که در کار هنرمندانی مثل Michael Oswald دیدم الهام گرفتم.
برای ایجاد سایبورگ خودمان، لازم است چند نکتهی مهم را در ذهن داشته باشیم:
سایبورگها خصوصیات بارز انسانی دارند، گرچه بدن آنها معمولا به چندین بخش بیونیک تقسیم شده است. سایبورگها تکنولوژی مدرن را در طراحی خودشان ادغام کردهاند، ممکن است از هر نژادی باشند و بعضی اوقات بر جهان غلبه میکنند. خیلی ساده. درسته؟
تصاویر خود را سنجیده انتخاب کنید. برای سوژهای که ما داریم، من از این تصویر زن استفاده کردم. دلیل اینکه من این تصویر را انتخاب کردم نگاه مشتاق زن است. پس تلاش کنید تصاویری با این زبان بدن بیابید تا بسادگی بتوانید آن را بر همین اساس دستکاری کنید. عکسی مسحورکننده و مرتبط به زیبایی برای این کار عالیست. گرچه ممکن است که لازم باشد بعدا چند ویرایش ساده روی آن انجام دهید.
۲. چطور با کشیدن براش تصویر خود را ویرایش کنید
سایبورگهایی که از فیلمها میشناسیم پوستی صاف و بی نقص دارند که بیشتر دلیلش این است که آنها از فلزات یا متریالهای پیشرفته دیگر ساخته شده اند. پس برای کسب این ظاهر در عکس، سراغ تکنیک جداسازی فرکانسی میرویم.
مرحله ۱
تصویر مرجع خود را در فتوشاپ باز کنید، کیفیت تصویر dpi را به ۳۰۰ تغییر دهید. یک گروه جدید بسازید و آنرا Retouching بنامید. کلیدهای Ctrl و J را بزنید تا تصویر مرجع خود را تکثیر کنید، و نسخه کپیشده را در گروه قرار دهید.
مرحله ۲
قبل از اینکه پوست مدل را صاف کنیم، لازم است نقاط سفید کرمی روی صورت او را پاک کنیم. بنابراین ابزار Polygonal Tool (کلید L) را انتخاب کنید و یک کادر انتخاب دور بخش سمت چپ صورت او ایجاد کنید.
بخش انتخاب شده را کپی کنید و در یک لایه جدید پیست کنید، و با رفتن به منوی Edit ، در بخش Transform ، با انتخاب Flip Horizontal آنرا برعکس کنید. بخش کپی شده از پوست صورت را روی نقاط سفید قرار دهید و با استفاده از ابزار Eraser (کلید E) ، کنارههای ناملایم را پاک کنید.
لایهها را با هم یکی کنید. با ابزار Stamp (کلید S) صورت را تمیز کنید. ابتدا این ابزار را انتخاب کنید و کلید Alt را نگه دارید تا از پوست نمونهبرداری کنید و سپس از پوست نمونهبرداری شده استفاده کنید و با مقدار ۳۰ تا ۵۰ درصد برای Opacity آنرا با ناحیه پوست صورت ترکیب کنید. بعد از آن نقوص دیگر را هم تمیز میکنیم.
مرحله ۳
حالا میرویم سراغ جداسازی فرکانسی. کلیدهای Ctrl و J را بزنید تا تصویر اصلاح شده را تکثیر کنید. نام لایه بالایی را High Frequency و لایه پایینی را Low Frequency بگذارید. قابلیت دیدن لایه High Frequency را غیرفعال کنید و سپس لایه Low Frequency را انتخاب کنید و به منوی Filter بروید و در Blur ، گزینه Gaussian Blur را انتخاب کنید. مقدار Radius را میتوانید روی هر مقداری تنظیم کنید تا جزئیات پرتره محو شود. من در اینجا برای خودم را روی ۷ تنظیم میکنم.
قابلیت دیدن لایه High Frequency را فعال کنید. در حالیکه این لایه انتخاب شده، به منوی Image بروید و Apply Image را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را وارد کنید:
اطمینان حاصل کنید از اینکه حالت ترکیبی Blending روی Subtract تنظیم شده و بخش Layer روی Low Frequency قرار دارد. سپس مقادیر را مثل بالا برای Scale و Offset افزایش دهید. بعد از اینکه OK را زدید، حالت ترکیبی Blend Mode را برای لایه ی Low Frequency روی Linear Light تنظیم کنید.
مرحله ۴
کاری که انجام دادیم این هست که تکسچر (فرکانس بالای تصویر) را از تون و رنگ (فرکانس پایین تصویر) جدا کردیم. حالا میتوانیم روی پوست براش بکشیم تا ظاهر آنرا صافتر کنیم.
در حالیکه لایه High Frequency انتخاب شده، ابزار Polygonal Lasso (کلید L) را بردارید و ناحیهای از پوست را انتخاب کنید. مطمئن شوید از اینکه مقدار Feather برای ناحیه انتخابی بین ۲۵ تا ۳۰ تنظیم شده است. به منوی Filter بروید و در بخش Blur ، گزینه Gaussian Blur را انتخاب کنید و پوست را محو کنید. به انجام این کار برای تمامی نواحی صورت او ادامه دهید و هر بار مقدار Radius را بسته به مقداری که میخواهید پوست را صاف کنید تغییر دهید و منافذ صورت را کاهش دهید.
وقتی کارتان تمام شد، لایههای Frequency را با هم یکپارچه کنید.
در اینجا مدل را با پوست صافتر میبینید. همینطور که پیش میرویم به تنظیم آن ادامه میدهیم.
۳. چطور یک طرح اسکچ اولیه از سایبورگ ایجاد کنیم
مرحله ۱
حالا سراغ طرح اولیه اسکچ میرویم! مهم است که دقت کنید از آنجاییکه چند تکنیک مهم نقاشی/طراحی دیجیتال را در طی مسیر بکار خواهیم گرفت، شما به یک تبلت گرافیکی نیاز خواهید داشت.
ابزار Brush (کلید B) را انتخاب کنید و از یک براش گرد سخت با Opacity وابسته به فشار استفاده کنید تا جزئیات سایبورگ را ترسیم کنید. مقدار Flow و Opacity را روی ۱۰۰ درصد قرار دهید، اما مطمئن شوید از اینکه انتخاب Pen Pressure برای پارامتر Opacity تیک خورده باشد.
در آن نواحی که میخواهید بخشهای رباتیک او را از هم جدا کنید خطوط خاکستری سادهای روی مدل بکشید. سعی کنید برای انجام این کار در این مورد که اعضای حرکتی بدن چطور به هم مربوط هستند یا به هم متصل هستند آگاه باشید.
تصاویر مرجع دیگر از سایبورگ را بررسی کنید یا به رباتها نگاه کنید تا نشانههایی داشته باشید مبنی بر اینکه قرار دادن این خطوط در کجا میتواند ایده ی خوبی باشد.
مرحله ۲
به یک براش سختتر با مقدار Opacity و Hardness برابر با %۱۰۰ سوئیچ کنید. با دست و صورت شروع کنید و خطوط روی آنرا واضحتر بکشید.
با ضخیمتر کرددن برخی خطوط به کار خود ادامه دهید. این دیگر زمانی است که میخواهیم بطور کامل مدل خودمان را بصورت یک ربات واقعی توسعه بدهیم.
دستان و گردن برای مثال بخشهایی دارند که برای نشان دادن فضای مورد نیاز برای بخشهای متحرک بدن او با سیاه نقاشی شدهاند. سعی کنید کارکردهای ممکن پشت جزئیات خود را درک کنید تا نتیجه باورپذیرتری داشته باشید.
از ابزار Eraser (کلید E) استفاده کنید تا بخشهایی از طرح خاکستری که هنوز زیر آن دیده میشود را پاک کنید. با بهترین توانایی خود بر کشیدن خطوطی خیلی تمیز تمرکز کنید، چون به هر صورت این قرار است یک ماشین باشد.
برای ایجاد حالت رباتیک بیشتر، چشمان را با استفاده از ابزار Brush (کلید B) با سیاه پر کنید.
تا اینجا سایبورگ را به اینصورت داریم. حالا سراغ صحنه پسزمینه میرویم.
۴. چطور تصویر پسزمینه سایبورگ را بسازیم
مرحله ۱
از ابزار Magic Wand (کلید W) استفاده کنید تا پسزمینه سفید تصویر مرجع اصلی را انتخاب کنید و کلید Delete را روی صفحه کلید بزنید تا آنرا پاک کنید.
سپس تکسچر فلزی را کپی کنید و روی یک لایه جدید زیر لایه تصویر زن پیست کنید. موقعیت آنرا تغییر دهید تا بخش کروی تکسچر متناسب با سر مدل قرار بگیرد.
در حالیکه تکسچر انتخاب شده، به منوی Filter بروید و در Blur ، گزینه Gaussian Blur را بزنید و تصویر پس زمینه را با مقدار Radius برابر با ۵ پیکسل محو کنید.
مرحله ۲
تصویر مدار الکتریکی را روی یک لایه جدید کپی و پیست کنید. موقعیت را طوری تغییر دهید تا خطوط مدار از پشت سر او بیرون بزنند و حالت ترکیبی Blend Mode را برای لایه روی Overlay قرار دهید.
درست مثل قبل، با رفتن به منوی Filter ، در بخش Blur ، گزینه Gaussian Blur را بزنید تا با مقدار ۵ پیکسل برای Radius مدار را محو کنید.
۵. چطور به سایبورگ رنگ و جزییات اضافه کنیم
مرحله ۱
برای ظاهری منسجم، اجازه دهید از دست موی بلوند او خلاص شویم. یک لایه جدید بسازید و ابزار Brush (کلید B) را انتخاب کنید. سختی (Hardness) را بین ۵۰ تا ۸۰ درصد تنظیم کنید و همچون قبل با استفاده از براشی مشابه روی تمام موی او سیاه بکشید. حالت ترکیبی لایه Blend Mode را به Color Burn تغییر دهید و مقدار Opacity را به ۸۷ درصد تغییر دهید.
مرحله ۲
حالا میخواهیم دوباره به پوست نگاهی کنیم. یک لایه جدید بسازید و از یک براش گرد نرم با مقدار ۳۰ تا ۵۰ درصد برای Opacity و ۰ درصد برای Hardness استفاده کنید تا پوست او را با رنگی بیشتر ملایم کنید. در حالیکه نشانگر روی پوست اوست کلید Alt را بگیرید تا رنگ را همچون رنگ زمینه جلو تنظیم کنید و سپس با آن روی نواحی اطراف براش بکشید.
به انجام این کار برای بقیه صورت و بدن او ادامه دهید. فرض کنید پوست او از متریال سخت و بازتاب دهنده تشکیل شده است. سعی کنید بدون از دست دادن جزییات زیاد صورت او را نرم کنید.
مرحله ۳
تکنولوژی بیشتری وارد کار کنید. از ابزار Polygonal Lasso (کلید L) استفاده کنید تا تصویر پورت USB را از تصویر مرجع خود جدا کنید. آنرا روی یک لایه جدید در صفحه طراحی پیست کنید و دو کپی دیگر ایجاد کنید. هر بخش را در کنار دیگری قرار دهید و لایهها را با هم یکی کنید.
مرحله ۴
حالا میخواهیم رنگ اضافه کنیم! یک لایه تنظیمی adjustment از افکت Color Lookup در بالای دیگر لایهها اضافه کنید. فایل Crisp_Winter.look را برای بخش ۳DLUT تنظیم کنید.
سپس یک لایه تنظیمی Levels با تنظیمات زیر برای کانالهای آبی و RGB اضافه کنید تا شدت نور را زیاد کنید و یک تهرنگ آبی به صحنه اضافه کنید.
یک لایه تنظیمی Adjustment از افکت Color Lookup اضافه کنید. این بار فایل Crisp_Warm.look را برای ۳DLUT File تنظیم کنید. برای کنتراست بیشتر، آنرا بالای لایهی Levels قرار دهید. مقدار Opacity را تا ۷۰ درصد کاهش دهید و حالت ترکیبی Blend Mode را روی Darken تنظیم کنید.
مرحله ۵
از ابزار Rectangular Marquee (کلید M) استفاده کنید تا ناحیهای از تصویر جواهر آبی را انتخاب کنید و آنرا در یک لایه جدید پیست کنید. سنگ را در یک مثلث و روی پیشانی او قرار دهید. یک ماسک به لایهی جواهر اضافه کنید و روی آن رنگ سیاه بکشید تا سنگ را در شکل یک مثلث داشته باشید.
یک لایه جدید را بعنوان Clipping Mask برای لایه سنگ قرار دهید. از یک رنگ آبی تیره #۰۰۱۹۷a استفاده کنید تا یک سایه داخلی در کنارههای مثلث بکشید.
مرحله ۶
دیگر جزئیات فلزی را نیز با رنگ سالید پر کنید. در آزمایش کردن رنگهایی که بیشتر از همه برای آن دوست دارید درنگ نکنید.
۶. چطور دستکاری عکس سایبورگ را تکمیل کنیم
مرحله ۱
مجموعه بعدی از مراحل شامل نقاشی نیز میشود و تبلت گرافیکی لازم است. دو لایه جدید برای هایلایتها و سایهها اختصاص دهید.
در اینجا میتوانید نگاه کنار به کنار از سایبورگ داشته باشید در زمانی که هایلایت و سپس سایهها روی آن قرار میگیرند.
مرحله ۲
از یک براش گرد سخت با مقدار Opacity بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد استفاده کنید تا جزییات را دقیق تر کنید.
توجه کنید که من هایلایتهای قهوهای روشن #ece6f0 را در اطراف قطعات رباتیک سیاه استفاده کردم. این کار بیشتر به آن حجم و زیبایی میدهد.
تنهای تیرهتر پوست را با رنگ #۶a4f65 بخصوص در فضای تیرهی انگشتان او بکشید تا ظاهر آنرا طوری درست کنید که گویی ضخامتی واقعی در متریال استفاده شده در او وجود دارد. به اعمال این افکت در سرتاسر بدن بخصوص در سینه و بازوی او ادامه دهید.
مرحله ۳
کاراکتر بیشتری با جزئیات منحصربفرد اضافه کنید. برای پیشانی او پیچ و مهره ایجاد کنید، سنگ را سهبعدی تر کنید و حتی علائمی برای پورت USB بکشید.
مرحله ۴
یک لایه تنظیمی Adjustment از افکت Curves اضافه کنید. منحنی curves را برای کانالهای RGB و Blue تنظیم کنید تا شدت نور را بیشتر کنید.
حالا میخواهیم کمی گرمی اضافه کنیم. یک لایه تنظیمی Adjustment از افکت Color Lookup اضافه کنید. برای ۳DLUT File ، گزینه FallColors.look را تنظیم کنید و مقدار Opacity را تا ۲۵ درصد کاهش دهید.
مرحله ۵
ترکیب تصویر خود را با تعمق در جزئیات تکمیل کنید. نواحی استخوانی گردن و بالای آنرا اصلاح کنید تا به آنها حجم بیشتری بدهید.
براش خود را به یک براش گرد سخت با مقدار ۱۰۰ درصد Hardness تغییر دهید تا کنارههای ترکیب تصویر خود را تمیز کنید.
من همینطور جزئیات رباتیک در فضای سیاه گردن و انگشتان را بیشتر بررسی کردم. بعضی اوقات میتوانید قطعاتی از تخیل خودتان مثل این ایجاد کنید تا زمانی که بطور کلی متقاعد کننده به نظر برسند.
مرحله ۶
کار خود را با یک لایه هایلایت دیگر تکمیل کنید. یک لایه جدید را روی حالت ترکیبی Overlay قرار دهید و از یک رنگ صورتی روشن #cfc0e1 استفاده کنید تا هایلایتهای ملایمی را روی سینه، شانه و دست او بکشید. فلشها آن نواحی را نشان میدهند که از همه بیشتر تحت تاثیر قرار دادیم.
نتیجه نهایی را در زیر بررسی کنید! این آموزش نیازمند این است که شما تمامی دانش فتوشاپ خود را در آن بکار بگیرید! با استفاده از رتوش تصویر، دستکاری عکس و نهایتا تکنیکهای نقاشی دیجیتال، میتوانید به یک انسان سایبورگ خیلی واقعگرایانه برسید.
کلید این پروژه این است که برای بهتر کردن نتیجه کار هر چقدر که ممکن است صبور باشید. خطوط خود را خیلی شارپ ایجاد کنید تا بیشتر شبیه ماشین به نظر برسد تا یک انسان.
امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. بدون اهمیت به اینکه در چه سطحی از مهارت هستید، در گذاشتن سوالات خود در بخش نظرات درنگ نکنید و نتایج خودتان را پست کنید.
دیدگاه خود را مطرح کنید