Low Poly آموزش Cinema 4D ایلوستریشن روش ساخت سه بعدی مدلسازی

چگونه در Cinema 4D یک جزیره معلق به سبک Low Poly بسازیم

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D
سطح آموزش: متوسط

با ایجاد چشم‌اندازی از یک جزیره معلق، خیلی سریع و آسان Cinema 4D را یاد بگیرید. قدم به قدم این آموزش را دنبال کنید تا از آن در بازی‌های ویدیویی، طراحی گرافیک و پروژه‌های تصویرسازی استفاده کنید.

برای این پروژه میتوانید از استایل محبوب low poly استفاده کنید. برخی از مهارت‌هایی که می‌آموزید شامل ساختن اشکال سه بعدی ابتدایی، بکارگیری آنها و استفاده اولیه از نورپردازی و رندرینگ خواهد بود.

۱. روش ایجاد کره به سبک Low Poly

مرحله ۱

نرم‌افزار Cinema 4D را باز کنید و به نوار منوی بالای صفحه نمایش نگاهی کنید. در اینجا تقریبا تمامی ابزاری که برای ایجاد جزیره معلق نیاز دارید، وجود دارند.

روی دکمه آبی Add Cube Object (افزودن آبجکت مکعبی) کلیک کنید و نگه دارید. این کار یک زیرمنو را نمایش میدهد که در آن میتوانید بروی هر کدام کلیک کنید تا آبجکت بیشتری بسازید. ابزار Sphere (کره) را با کلیک روی آن انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب کره از منو

مرحله ۲

وقتی که کره ایجاد شد، ویژگی‌های کره را در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش تغییر دهید.

زیر بخش Object، اسکیل کره را از ۱۰۰ سانتیمتر به ۲۵۰ سانتیمتر تغییر دهید. برای این آموزش، من مقدار Segments (بخش‌ها) را به ۱۰۰ و نوع کره را به Octahedron (هشت ضلعی) تغییر دادم.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش پارامترهای کره در تنظیمات آبجکت

مرحله ۳

تیک گزینه Render Perfect را بردارید و تگ Phong را حذف کنید. برای انجام این کار، روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس کلید Delete یا Backspace را روی صفحه کلید بزنید. این کار باعث میشود که کره به سبک Low Poly رندر شود. (در غیر اینصورت وقتی رندر شود صاف به نظر میرسد)

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

حذف کردن تگ Phong و برداشتن تیک گزینه Render Prefect

مرحله ۴

روی دکمه آبی Bend کلیک کنید و نگه دارید. این کار زیرمنویی را نمایش میدهد که در آن میتوانید آبجکت‌های بیشتری ایجاد کنید. گزینه ی Polygon Reduction (تقلیل چندضلعی) را انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب Polygon Reduction از منو

مرحله ۵

حالا روی Polygon Reduction کلیک کنید و آنرا زیر کره (Sphere) ببرید. سپس به بخش تنظیمات Options بروید و مقدار Reduction Strength را حدودا ۹۲% قرار دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

کلیک و کشیدن Polygon Reduction

مرحله ۶

بروی دکمه آبی Bend کلیک کنید و نگه دارید تا Displacer (جابجا کننده) را انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب گزینه Displacer از منو

مرحله ۷

روی Displacer کلیک کنید و آنرا بکشید تا بالای Polygon Reduction قرار گیرد.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

کلیک و کشیدن Displacer

مرحله ۸

در حالیکه Displacer انتخاب شده، به بخش Shading بروید. در اینجا میتوانید در بخش Shader ، گزینه‌ی Noise را انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش بخش Shading

مرحله ۹

به بخش Object بروید و تنظیمات را بطوری تغییر دهید تا شکلی که میخواهید را بدست بیاورید. برای این آموزش من مقدار Height (ارتفاع) را برابر ۳۰ سانتمیتر قرار دادم.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش بخش Object

مرحله ۱۰

به نوار منوی بالا بروید و در MoGraph و در Effector ، گزینه Random را انتخاب کنید. افکت Random را در آبجکت کره با بقیه قرار دهید (بالای Displacer) و بخش Deformer را انتخاب کنید.

از آنجا Polygon را انتخاب کنید. سپس میتوانید به بخش Parameter بروید و تنظیمات را بطوری تغییر دهید تا از شکل حاصل راضی شوید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش بخش Deformer

۲. روش مدل کردن جزیره معلق

مرحله ۱

برای اینکه تغییرات بیشتری برای کره ایجاد کنیم، لازم است که آنرا قابل ویرایش کنیم. برای انجام این کار، مطمئن شوید که کره انتخاب شده و روی دکمه Make Editable در سمت راست بالای صفجه نمایش کلیک کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، به برخی تنظیمات قبلی مثل radius ، segments ، type یا render perfect دسترسی نخواهید داشت. قبل از اینکه وارد این مرحله شوید، اطمینان حاصل کنید از اینکه از تنظیمات کره راضی هستید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

کلیک روی دکمه Make Editable (قابل ویرایش کردن)

مرحله ۲

با اطمینان از اینکه کره هنوز انتخاب شده است، روی دکمه Polygons کلیک کنید. این کار ظاهر کره را موقتا تغییر میدهد تا فرآیند مدلسازی آسانتر شود. سپس روی ابزار Live Selection کلیک کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب ابزار Live Selection

مرحله ۳

در حالیکه ابزار Live Selection انتخاب شده، کلیک راست را بزنید و Brush را انتخاب کنید. در تنظیمات، Falloff را روی Constant و Mode را روی Surface تنظیم کنید.

همینطور میتوانید تنظیمات Strength و Radius را هم متناسب با صلیقه خود تغییر دهید. برای مقصود این آموزش من مقدار Strength را روی %۲۵- و مقدار Radius را روی ۷۵ سانتیمتر تنظیم میکنم.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش تنظیمات براش

مرحله ۴

با نشانگر موس روی آبجکت کره براش بکشید تا آنرا به شکلی که برای جزیره میخواهید تغییر دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

استفاده از براش

مرحله ۵

کره را از حالت انتخاب بردارید تا ببینید جزیره به سبک Low Poly چطور به نظر میرسد.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

بررسی جزیره

۳. نحوه برش دادن کف جزیره

مرحله ۱

با کلیک روی دکمه آبجکت Cube ، یک مکعب ایجاد کنید و آن را بطوری تغییر اندازه دهید تا بقدری بزرگ باشد که نیمه بالایی جزیره را بپوشاند. مطمئن شوید بخشی که از کره پوشش داده شده بخشی باشد که میخواهید ببرید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

استفاده از مکعب جدید

مرحله ۲

به منوی بالایی بروید و در بخش Array ، گزینه Boole را انتخاب کنید. وقتی که Boole در حالت انتخاب شده قرار گرفت، روی کره و مکعب کلیک کنید و هر دو را روی آن بکشید. مطمئن شوید کره بالای مکعب قرار گرفته است.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب Boole از منو

مرحله ۳

جایی که مکعب با کره برهم‌نهی دارد جایی است که کف بریده میشود. حالا میتوانید آبجکت مکعب را انتخاب کنید و آنرا بالا و پایین ببرید تا محلی که مورد نظرتان است را بیابید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

بریدن بالای جزیره

۴. روش ایجاد کوه

مرحله ۱

حال وقت آن رسیده که کوه‌ها را بسازیم. دوباره به منوی بالا بروید و در بخش Cube ، گزینه Landscape را انتخاب کنید. این کار یک سطح زمین ایجاد میکند.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب Lanscape از منو

مرحله ۲

در منوی Options ، با تنظیمات Size -بخصوص پارامتر وسطی- کار کنید تا سایزی که برای کوه میخواهید را ایجاد کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش پارامترهای اندازه

مرحله ۳

همینطور میتوانید از ابزار Scale (کلید T) استفاده کنید تا کوه را به سایز دلخواه تغییر اندازه دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

تغییر اندازه سطح زمین

مرحله ۴

تگ Phong که در سمت راست آبجکت lanscape قرار گرفته را حذف کنید. این کار کمک میکند که به کوه ظاهری به سبک Low Poly بدهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

حذف کردن تگ Phong از آبجکت Landscape

مرحله ۵

مطمئن شوید از اینکه آبجکت Lanscape هنوز انتخاب شده، مقدار Width Segments (تقسیم بندی در عرض) را به ۱۵ و Depth Segments (تقسیم بندی در عمق) را به ۱۵ تغییر دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش تقسیم‌بندی در عرض و ارتفاع برای Landscape

مرحله ۶

از ابزار Move (کلید E) استفاده کنید تا کوه را در محل خود قرار دهید. فونداسیون کوه را وارد کف زمین کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

قرار دادن landscape روی جزیره

مرحله ۷

به نوار منوی بالا بروید، در بخش Bend ، گزینه Polygon Reduction را انتخاب کنید و آن را روی آبجکت کوه بکشید. با ویرایش Reduction Strength ظاهر کوه را بیشتر تغییر دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب Polygon Reduction از منو

مرحله ۸

مراحل مشابه را تکرار کنید تا چند تا کوه دیگر ایجاد کنید و آنها را بر اساس دلخواه خود در زمینه قرار دهید. در منوی تنظیمات options مقدار Seed را تغییر دهید تا ظاهر کوه را عوض کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش landscape

مرحله ۹

مطمئن شوید که آبجکت Landscape کوه را انتخاب کرده‌اید. با کلیک و بالا و پایین کردن تنظیمات Seed ، میتوانید اشکال تصادفی مختلفی برای کوه بدست بیاورید. مقداری که مورد نظرتان هست را انتخاب کنید.

یادتان باشد که شما همواره میتوانید به تنظیمات مختلفی که مثلا برای Polygon Reduction یا Displacer یا Random استفاده کردید برگردید تا جزیره و چشم‌انداز آنرا بر اساس شکلی که دوست دارید تغییر دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب مقدار Seed برای Landscape

۵. روش ایجاد درختچه‌ها

مرحله ۱

برای ایجاد درختان برای جزیره معلق، به دکمه آبی Add Cube Object برگردید. روی آن کلیک کنید و سپس ابزار Pyramid (هرم) را از منو انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب Pyramid (هرم) از منو

مرحله ۲

در حالیکه آبجکت Pyramid انتخاب شده، بروی دکمه Make Editable کلیک کنید و از ابزار Scale استفاده کنید تا آنرا تغییر اندازه دهید و به اندازه‌ی مناسبی آنرا تغییر شکل دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

تغییر اندازه هرم

مرحله ۳

ابزار Points را در سمت چپ صفحه نمایش انتخاب کنید و سپس از ابزار Move (کلید E) استفاده کنید تا بالای هرم را کمی پایین ببرید. این کار آبجکت را اندکی فشرده میکند و بدین صورت میتوانم یک هرم دیگر را زیر آن قرار دهم.

میتوانید درخت را با همین تنظیمات حفظ کنید، یا حتی در صورتی که ظاهر درختی بلندتر را ترجیح میدهید، نقاط آنرا بالاتر ببرید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

فشرده کردن هرم

مرحله ۴

سپس، لازم است که یک کپی از هرم ایجاد کنید. در حالیکه کلید Ctrl را گرفتید، روی آبجکت خود کلیک کنید و آنرا به سمت راست صفحه نمایش ببرید. سپس با استفاده از ابزار Move (کلید E) ، هرم را بالای هرم دیگر قرار دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

تکثیر کردن هرم

مرحله ۵

برای تنه‌ی درخت، لازم است که یک مکعب ایجاد کنیم. روی دکمه Cube کلیک کنید و طی مراحلی مشابه همچون قبل، اندازه‌ی آنرا کاهش دهید و آنرا طوری زیر دو هرم قرار دهید که یک درخت ایجاد کنید.

همه آبجکت‌های درخت را انتخاب کنید و با فشردن کلیدهای Alt و G آنها را با هم گروه کنید. قبل از تکثیر گروه و افزودن آن به جزیره، به مرحله بعد میرویم که یاد میگیریم چطور رنگ اضافه کنیم.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

اضافه کردن مکعب

۶. روش افزودن رنگ به آبجکت‌های سه بعدی

مرحله ۱

برای افزودن رنگ به آبجکت‌های سه بعدی، روی دکمه Create در سمت چپ پایین صفحه نمایش کلیک کنید. سپس New Material را انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب متریال جدید از منو

مرحله ۲

روی آیکون کره‌ی موچکی که ظاهر میشود کلیک دوبل کنید. در ویرایشگر متریال، به تنوع زیادی از تنظیمات دسترسی خواهید داشت که در آن ظاهر و ویژگی‌های اشکالی که میسازید را تغییر دهید.

تیک گزینه Reflectance (بازتاب) را بردارید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

برداشتن تیک Reflectance متریال

مرحله ۳

روی Color کلیک کنید. رنگی که میخواهید را انتخاب کنید. میتوانید رنگ‌هایی که من برای درخت استفاده کردم را در زیر ببینید. وقتی رنگ را انتخاب کردید، ویرایشگر متریال را ببندید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب رنگ جدید

مرحله ۴

روی متریال کلیک کنید و آنرا روی درخت بکشید تا رنگ متریال را اعمال کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

اضافه کردن رنگ به درخت

مرحله ۵

این مراحل را برای تنه‌ی درخت و بقیه‌ی جزیره معلق تکرار کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

افزودن رنگ به بقیه‌ی مدل

۷. روش گروه کردن و تکثیر آبجکت‌ها

مرحله ۱

من ابتدا با پر کردن جزیره ی معلق با درختانی شروع میکنم که پیش از این ساختم. ابتدا بایستی همه‌ی آبجکت‌های همراه با درخت (مکعب و دو تا هرم) را انتخاب کنم و سپس کلیدهای Alt و G را روی صفحه کلید بزنم تا یک گروه ایجاد کنم.

نام گروه را از Null به Tree تغییر دهید و گروه را تکثیر کنید تا درختان بیشتری ایجاد کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

گروه کردن آبجکت‌ها در صحنه

مرحله ۲

کلید Ctrl را روی صفحه کلید نگه دارید و در عین حال روی گروه درخت کلیک کنید و آنرا به بخش زیر بکشید. این کار کل گروه را تکثیر میکند.

این کار را چندین بار انجام دهید تا تعداد مورد دلخواه خود از درختان را برای جزیره داشته باشید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

گروه‌های درختی جدید در صحنه

مرحله ۳

از ابزار Move (کلید E) استفاده کنید تا درختان را روی جزیره تغییر موقعیت دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

قرار دادن درختان روی جزیره

۸. روش ایجاد ماه

مرحله ۱

برای ساخت ماه برای جزیره معلق، دوباره به دکمه آبی Add Cube Object (افزودن آبجکت مکعبی) برگردید. کلیک کنید و نگه دارید و سپس ابزار Sphere (کره) را از منو انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ساخت یک کره جدید از منو

مرحله ۲

تگ Phong را حذف کنید. من یک Polygon Reduction و یک Displacer به کره اضافه میکنم. تنظیمات را همچون قبل بر اساس دلخواه خود ویرایش کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

ویرایش کره جدید

مرحله ۳

رنگی به ماه اضافه کنید و از ابزار Move (کلید E) استفاده کنید تا آنرا در محلی که میخواهید قرار دهید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب رنگی برای کره

۹. روش افزودن نور و رندر کردن صحنه

مرحله ۱

با حرکت حول صحنه، زاویه مناسبی را در پنجره نمایش انتخاب کنید. روی دکمه Camera در بالا کلیک کنید تا یک دوربین بسازید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب دوربین از منو

مرحله ۲

جهت انجام یک تنظیمات مقدماتی برای نور، لازم است به دکمه Floor قرار گرفته در نوار منوی بالا بروید. کلیک چپ را بزنید و نگه دارید و سپس Physical Sky را از منو انتخاب کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب گزینه Physical Sky از منو

مرحله ۳

بعد از انتخاب Physical Sky در منوی سمت راست، منوی جدید در سمت راست پایین صفحه نمایش ظاهر میشود. بخش Time and Location را انتخاب کنید و زمانی را با استفاده از کلیدهای چپ و راست انتخاب کنید. این کار نوردهی را تغییر میدهد.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب نور با استفاده از بخش Time and Location

مرحله ۴

روی دکمه Render Settings (تنظیمات رندر) در نوار منوی بالا کلیک کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

کلیک روی دکمه Render Settings (تنظیمات رندر)

مرحله ۵

رزولوشن، ارتفاع و پهنای تصویر خود را انتخاب کنید. برای این آموزش من رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با کیفیت ۷۲dpi را انتخاب کردم.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب تنظیمات خروجی

مرحله ۶

جایی که میخواهید فایل خود را ذخیره کنید و همینطور نام فایل را انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید ویرایش تصویر را در برنامه دیگری مثل Adobe Photoshop ادامه دهید، شاید بخواهید گزینه Alpha Channel را هم بزنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

انتخاب تنظیمات ذخیره‌سازی

مرحله ۷

در سمت چپ پایین دکمه Effect را بزنید ، هم Ambient Occulusion و هم Global Illumination را از منوی کشویی انتخاب کنید. با انجام این کار، در نظر گرفتن این آپشن‌ها را به رندر اضافه میکنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

اضافه کردن Ambient Occlusion و Global Illumination

مرحله ۸

روی دکمه Render کلیک کنید و صبر کنید تا رندر شما تمام شود.

نتیجه‌گیری

و بدین ترتیب، جزیره معلق سه بعدی تکمیل می‌شود. در صورت تمایل حتما خلق خود را در زیر به اشتراک بگذارید.

همینطور میتوانید از تصویر خروجی بگیرید تا آنرا وارد ادوبی فتوشاپ کنید و آنرا بهتر کنید یا از آن بعنوان بخشی از یک تصویر بزرگتر استفاده کنید.

ساخت جزیره معلق به سبک Low Poly در Cinema 4D

تصویر رندر شده نهایی از جزیره معلق

این مطلب را به اشتراک بگذارید