مغزابزار > آموزش‌ > طراحی و تصویرسازی > ترکیب تصویر > آموزش ساخت کامپوزیت عکس واقعگرایانه از یک طرح در فتوشاپ
آموزش فتوشاپ ترکیب تصویر

آموزش ساخت کامپوزیت عکس واقعگرایانه از یک طرح در فتوشاپ

آموزش ساخت کامپوزیت عکس واقعگرایانه از یک طرح در فتوشاپ

آموزش ساخت کامپوزیت عکس واقعگرایانه از یک طرح در فتوشاپ

سطح آموزش: پیشرفته

در زمان ترکیب تصاویر، اغلب استفاده از تکنیک‌های نقاشی دیجیتال برای بهتر کردن صحنه بسیار مفید است. در این آموزش، به شما نشان خواهیم داد که چطور چندین تصویر را با هم ترکیب کنید تا یک صحنه واقعگرایانه از عبور لوکوموتیو در چشم‌انداز کویری ایجاد کنید. در این آموزش با یک طرح اولیه اسکچ شروع میکنیم، سپس به شما نشان میدهیم که چطور از ترکیبی از تکنیک‌های نقاشی دیجیتال و دستکاری عکس استفاده کنید تا کار هنری نهایی خود را بسازید که بطور شگفت‌آوری ظاهری شبیه به اسکچ اولیه اصلی دارد. پس شروع میکنیم!

فایل‌ این آموزش را میتوانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود فایل آموزش

در صورت تمایل عکس‌های دیگری از خودتان را بکار بگیرید.

آماده‌سازی

میتوانید براش‌هایی مشابه با نمونه‌های استفاده شده در این آموزش را از وبسایت مغزابزار تهیه کنید. براش اول برای نقاشی جزئیات بروی یک طرح اسکچ است. براش دوم برای ترسیم زبر در نظر گرفته شده است و Opacity آن بروی Pen Pressure (فشار قلم) تنظیم شده است. نمونه براش سوم خیلی ساده یک براش سافت (Soft Brush) است. براش چهارم برای مه، دود، بخار و ابر استفاده میشود. و براش آخر استفاده شده تا برخی جزئیات را در عکس اضافه کنیم.

۱. روش ایجاد یک طرح اسکچ اولیه

مرحله ۱

من میخواستم که یک طراحی با فضای غربی قدیمی ایجاد کنم. پس با ایجاد طرح اولیه اسکچ برای برخی ایده‌ها شروع میکنیم.
از تنظیماتی مشابه با تصویر نشان داده شده در زیر استفاده کنید تا یک فایل جدید ایجاد کنید. سپس صفحه طراحی را به ۴ بخش برای ۴ تصویر کوچک در یک لایه جدید تقسیم کنید. خیلی ساده با نگه داشتن کلید Shift ، ابزار براش را در راستای افق و عمود محدود کنید و خطوط را رسم کنید. این لایه بایستی همواره در بالای دیگر لایه‌ها باشد.

مرحله ۲

خیلی سریع با کشیدن طرح روی یک لایه جدید با عنوان “Base” شروع کنید. با کشیدن خط افق و چند خطوط محو کار را آغاز کنید. کلید کار این است که سریع باشید و بر ترکیب‌بندی متمرکز شوید. جزئیات بعدا اضافه خواهند شد!

مقدار Opacity را برای لایه Base به حدودا %۳۰ تغییر دهید، یک لایه جدید با نام Details ایجاد کنید و خطوط را با یک براش دقیقتر اصلاح کنید.

و این هم از طرح اسکچ اول که بدین صورت تکمیل شده است!

مرحله ۳

من فرآیندی مشابه را برای دو طرح اسکچ دیگر انجام دادم. و مسلما نمونه‌ای را انتخاب کردم که همراه با قطار است.

همواره سعی کنید لایه‌ها را منظم و دسته‌بندی شده حفظ کنید.

۲. چطور سند جدید را تنظیم کنیم

مرحله ۱

حالا که تصمیم گرفتیم کدام طرح اسکچ را برای چشم‌انداز واقعگرایانه عکس خودمان استفاده کنیم، بهتر است تعدادی شکل و محتوا در آن قرار دهیم، اما این کار را بعدا انجام خواهیم داد. در این مرحله، طرح اسکچ اولیه را ایجاد میکنیم و لایه‌های مخصوصی اعمال میکنیم که در کل آموزش به شما کمک خواهند کرد. یک سند جدید با تنظیمات زیر ایجاد کنید:

گروه طرح اسکچی که انتخاب کردید را در صفحه طراحی وارد کنید.

مرحله ۲

یک لایه جدید با عنوان “Thirds rule” ایجاد کنید و چهار خط با رنگ قرمز بکشید که طرح را به ۹ بخش مساوی تقسیم کند.

گروه اسکچ اولیه که در صفحه طراحی کشیدیم را انتخاب کنید، کلیدهای Ctrl و T را بزنید تا آنرا تغییر شکل دهید (Transform) و متناسب با صفحه قرار دهید. به ترکیب بندی فکر کنید. لازم است که نقطه کانونی فوکوس ما روی یکی از چهار نقطه قانون یک سوم باشد . در این مورد من تصمیم گرفتم چراغ سمت راست لوکوموتیو را که میتواند کنتراست شدید ایجاد کند و توجه بیشتر چشم بیننده را بخود جلب کند، بعنوان نقطه کانونی در نظر بگیرم.

مقدار Opacity را برای گروه اسکچ بروی مقدار %۴۰ تنظیم کنید. سپس یک لایه جدید با عنوان “Composition” بسازید و مسیر ترسیم را برای بدست آوردن کنترل بیشتر روی آن مشخص کنید. ما روی این لایه یک نقطه کانونی و همینطور راستای فوکوسی که برای این ترکیب بندی در نظر داریم را همچون تصویر زیر ترسیم میکنیم.

مرحله ۳

حالا وقت آن رسیده که پرسپکتیو را تنظیم کنیم. از آنجاییکه این قرار است یک طراحی عکس واقعگرایانه باشد، میخواهیم که یک پرسپکتیو سه نقطه‌ای داشته باشیم. یک گروه جدید با عنوان “Persp” ایجاد میکنیم (کلیدهای Ctrl و G). ابتدا یک لایه جدید با عنوان “Horizon Line” ایجاد کنید. از ابزار Line (کلید U) استفاده میکنیم، مقدار پارامتر Weight (پهنا) را روی ۱۰px تنظیم میکنیم و خط افقی را با یک رنگ خیلی اشباع میکشیم، که در این حالت من از نارنجی استفاده کردم و کلید Shift را هم نگه داشتم تا آنرا محدود به حفظ ابعادش کنم. یک لایه جدید با عنوان Point 1 ایجاد کنید و خطوط کوچکتری (با پهنای ۴px) از نقطه‌ی اول با رنگ اشباع متفاوتی بکشید.

مشخص کردن نقطه دوم کمی چالش‌برانگیز است، چون در دوردست قرار دارد. یک لایه دیگر با عنوان Point 2 ایجاد میکنیم و خطوط افقی را روی تمام طرح میکشیم. سپس با استفاده از ابزار Move (کلید V) آنرا بالای خط افق قرار میدهیم.

با کلیدهای Ctrl و J این لایه را تکثیر کنید و لایه جدید را در زیر آن قرار دهید. با انتخاب لایه بالایی به همراه لایه زیرین و زدن کلیدهای Ctrl و E آنها را با هم یکپارچه کنید (Merge). کلیدهای Ctrl و T را بزنید تا لایه را تغییر شکل دهید. چالش کار این است که مرکز این لایه را با خط افقی بصورت هم‌تراز قرار دهید. از دو مربع کوچک که در مرکز کادر انتخابی هستند استفاده کنید. به شکل زیر مراجعه کنید.

وقتی مرکز خطوط در خط افق قرار گرفت، میتوانیم کلیک راست را بزنیم و Perspective را انتخاب کنیم و از گوشه موس را بکشیم تا به همچین چیزی برسیم.

مرحله ۴

کار مشابهی را با خطوط عمودی روی لایه جدید با عنوان Point 3 انجام دهید. این مساله را در ذهن داشته باشید که نقطه سوم در دوردست قرار دارد. بنابراین تغییر شکل پرسپکتیو شما باید خیلی کوچک باشد.

صفحه طراحی و لایه‌ها بایستی خیلی مرتب حفظ شود و شبیه زیر به نظر برسد.
حالا گروه Persp را ببندید و مقدار Opacity را در حدود %۴۰ تنظیم کنید. کار مشابهی را برای لایه کامپوزیشن انجام دهید. هر زمان که خواستید میتوانید بروی آیکون چشم کلیک کنید تا پرسپکتیو را خیلی دقیق درست کنید. همینطور همواره میتوانید به لایه Composition برگردید تا از اینکه در مسیر درستی حرکت میکنید اطمینان حاصل کنید. لایه‌ی Thirds rule را نگه دارید. برای مثال در صورتی که میخواهید نقطه کانونی کوچک دیگری اضافه کنید میتوانید از آن استفاده کنید. همواره کار خودتان را ذخیره کنید.

۳. روش ایجاد محتوای سیاه و سفید

مرحله ۱

حالا که کار ترسیم تمام شد، میتوانیم بروی محتوا و اشکال تمرکز کنیم. حال گروه Sketch 3 را به Sketch تغییر نام دهید. لایه Base را پاک کنید (Delete). نام لایه Details را به Base تغییر دهید. یک لایه جدید با عنوان Details ایجاد کنید. حالت ترکیبی لایه‌های Base و Details را روی Multiply تنظیم کنید.

مرحله ۲

حالا جزئیات بیشتری روی لایه Details بکشید تا به چیزی شبیه به این برسید.

مرحله ۳

لایه Composition و Persp را مخفی کنید و یک لایه جدید با عنوان Sky زیر لایه Base ایجاد کنید. آنرا با ابزار Gradient (کلید G) با چند خاکستری (با روشنی ۵۵ و ۷۵) پر کنید. از آنجاییکه وقتی به خط افق نزدیکتر میشویم آسمان به روشنی میل میکند، تاریکی باید در بالا باشد. یک لایه جدید بالای لایه Sky بسازید و آنرا Values بنامید و با یک براش، محتوا را در آن ترسیم کنید. نور و سایه و همینطور پرسپکتیو هوایی را باید در ذهنتان داشته باشید. هیچ جزئیات و رنگی ایجاد نکنید، فقط چند شکل سریع و خیلی ساده ایجاد کنید. وقتی تمام شد، مقدار Opacity لایه‌ی Details را بروی %۵۰ تنظیم کنید.

این هم از نتیجه نهایی که بصورت یک اسکچ اولیه سیاه و سفید خیلی سریع است. من هیچ جزئیاتی بروی آن ایجاد نکردم، اما باز هم خیلی خوب جلوه می‌کند. حالا وارد مرحله بعد میشویم.

۴. چگونه به طرح اسکچ اولیه رنگ و جزئیات اضافه کنیم

مرحله ۱

گروه Sketch را ببندید و یک گروه جدید با عنوان Color Research ایجاد کنید. یک لایه سفید با عنوان BG ایجاد کنید. گروه Sketch را انتخاب کنید، آنرا تکثیر کنید (کلیدهای Ctrl و J)، و با هم یکی کنید (کلیدهای Ctrl و E). آنرا به BnW Sketch تغییر نام دهید و بالای لایه BG که ایجاد کردیم قرار دهید. آنرا تغییر شکل دهید تا فضایی برای تصاویر مرجع داشته باشید.

یک گروه جدید با عنوان Color refs ایجاد کنید و چند تصویر اضافه کنید تا از آنها بعنوان مرجع رنگ استفاده کنید. از آنجاییکه یک چشم‌انداز واقعگرایانه عکس داریم، نمیتوانیم از یک سری رنگ‌های سفارشی جذاب استفاده کنیم و لازم است نمونه تصاویری از خود طبیعت را بکار بگیریم. من تصاویر با عناوین beach و desert-01 و water و train-01 را وارد کرده ام. در صورت تمایل خودتان میتوانید نمونه‌های دیگری نیز پیدا کنید.

مرحله ۲

سپس چند لایه جدید بصورت ماسک Clipping Mask ایجاد میکنیم. این لایه‌های جدید Clipping Mask از شفافیت (transparency) لایه زیر خود استفاده میکنند. ما این کار را زیاد انجام میدهیم. یک لایه جدید با عنوان Value tuning با استفاده از شفافیت لایه‌ی BnW Sketch ایجاد میکنیم. با زدن کلید Alt و کلیک چپ بین دو لایه، باعث میشود لایه‌ی بالا بعنوان Clipping Mask تعریف شود.

مرحله ۳

حالا یک لایه مشابه دیگر با عنوان Color pass ایجاد میکنیم. حالت ترکیبی Blending Mode را بروی Color قرار میدهیم. اساسا ما رنگ انتخاب شده از تصاویر مرجع را روی این لایه اضافه خواهیم کرد، به همان صورت که مقادیر گرفته شده با اشباع کمتر را در لایه Values tuning اضافه کردیم.

یک لایه مشابه دیگر با عنوان Refine pass 1 ایجاد میکنیم. در این لایه روی همه چیز جزئیات بیشتر، تنوع رنگی و شکل‌هایی دقیق‌تر همانطور که در شکل نشان داده شده اضافه کنید. همانطور که میبینید، من کمی پرسپکتیو ریل‌ها را تغییر دادم. ترکیب‌بندی برای من اینطور بهتر به نظر میرسد و هیچوقت برای انجام تغییرات کوچک دیر نیست. یک ترفند برای بررسی این مساله این است که بطور مستمر صفحه طراحی را بصورت افقی برعکس کنید (در منوی Image و در Image Rotation ، گزینه Flip Canvas Horizontal را بزنید). من این فرمان را بصورت شرتکات تنظیم کردم و هر چند دقیقه از آن استفاده میکنم تا ترکیب‌بندی را چک کنم.

مرحله ۴

در این مرحله، آسمان کمی تاریک است. از ابزار Lasso (کلید L) استفاده کنید و خیلی سریع آسمان را انتخاب کنید. سپس یک لایه تنظیمی Adjustment از افکت Curves ایجاد کنید. افکت Curves را همچون شکل زیر تنظیم کنید تا نور وارد کار کنید. فراموش نکنید که لایه تنظیمی adjustment را بصورت Clipping Mask تنظیم کنید، چون ما نمیخواهیم چیزی غیر از این طرح اسکچ را تغییر دهیم. در صورتی که این کار را نکنیم، این لایه تمامی لایه‌های زیرین را تغییر خواهد داد.

نکته: در صورتی که قبل از ایجاد یک لایه تنظیمی adjustment ، یک ناحیه انتخاب شده دارید، بطور خودکار یک ماسک لایه ایجاد خواهد شد که میتوانید با گرفتن کلید Alt و زدن کلیک چپ به آن دسترسی داشته باشید. با زدن کلیدهای Shift و کلیک چپ میتوانید آنها را غیر فعال کرده یا مجددا فعال کنید، همانطور که میتوانیم برای هر لایه‌ی نرمال هم با زدن Ctrl و کلیک چپ بخش ترانسپرنت (transparency) آن لایه را انتخاب کنیم. برای لایه استاندارد فقط پیکسل‌هایی که ترانسپرنت نیست (non-transparent) را انتخاب میکند. برای ماسک لایه، پیکسل‌های سفید را انتخاب میکند، از آنجاییکه این پیکسل‌ها بخش فعال ماسک لایه هستند.

مرحله ۵

یک لایه جدید با عنوان Refine Pass 2 ایجاد کنید، جزئیات نهایی و ابرها را بکشید، صفحه طراحی را برعکس کنید، سعی کنید آنچه که حس میکنید بهتر است تغییر کند را تغییر دهید. یادتان باشد که این هنوز یک طرح اولیه اسکچ هست، و به هر صورت تغییر میکند، چون تصاویری که داریم دقیقا مطابق با طراحی ما نیستند.

بعنوان مرحله آخر، کلیدهای Ctrl و J را بزنید تا گروه Color research را تکثیر کنید و سپس کلیدهای Ctrl و E را بزنید تا اجزای گروه را با هم یکی کنید. لایه ایجاد شده را به Color Sketch تغییر نام دهید و آنرا مطابق با کل صفحه طراحی تغییر شکل دهید (Transform). من یک سری تغییرات نهایی اعمال کردم، چون اسکیل، پرسپکتیو و کنتراست زیاد خوب نبود. این اسکچ رنگی نهایی من است که بعنوان مرجع برای مراحل بعدی از آن استفاده کردم. من چند پیکسل به سمت چپ اضافه کردم، چون آن سمت کمی فشرده به نظر میرسید. بجای رزولوشن ۳۸۴۰x2160px از رزولوشن ۴۰۷۳x2160px بعنوان فرمت جدید استفاده شده است.

۵. چطور آسمانی واقعگرایانه ایجاد کنیم

مرحله ۱

فایل را با نام tuto-sketch.psd یا هر عنوان دیگری ذخیره کنید و آنرا با نام دیگری نیز مثل tuto-MattePainting.psd هم ذخیره کنید. در این فایل جدید هر آنچه نیاز دارید در زیر دیده میشود. بقیه چیزها را پاک کنید.

مرحله ۲

یک لایه جدید با عنوان Desaturation layer اضافه کنید. با یک سفید یا سیاه خالص آنرا پر کنید و حالت ترکیبی Blending Mode آنرا را بروی Color تنظیم کنید. میتوانید از این لایه در زمانی که فعال است برای دیدن محتوای ترسیمی استفاده کنید و با غیرفعال کردن آن رنگ‌ها به کار برمیگردند. لایه Sketch را تکثیر کنید و با رفتن به منوی Filter ، در Stylize و انتخاب Find Edges این فیلتر را به آن اعمال کنید و حالت ترکیبی را به Multiply تغییر دهید و نام آنرا به Sketch Lines تغییر دهید. این لایه به ما کمک میکند که در حال قرار دادن تصاویر بتوانیم کلیت طراحی را هم ببینیم. به لایه‌های Sketch و Sketch lines ماسک لایه اضافه کنید. لایه‌های شما باید همچون زیر باشند. این مبنای کار هست و میتوانید از این لایه‌ها در حین کل آموزش کمک بگیرید.

یک گروه جدید با عنوان Sky ایجاد کنید. یک لایه جدید با عنوان Base sky اضافه کنید و آنرا با یک آبی روشن با اشباع کم پر کنید. میتوانید قابلیت دیدن لایه Sketch Lines را فعال کنید تا تصوری از ترسیم داشته باشید. با ابزار Gradient (کلید G)، آسمان را با تنظیمات نشان داده شده زیر روشن کنید تا نتیجه‌ای به این صورت برای آسمان بدست بیاورید.

و در زیر طرح را در حالیکه لایه Sketch lines فعال هست ببینید.

مرحله ۳

یک لایه جدید با عنوان Light direction ایجاد کنید و با کمک ابزار مشابه Gradient که قبلا استفاده کردید، اندکی گرادینت سفید از سمت چپ به راست اعمال کنید.

از فایل‌های موجود ، تصویر sky.jpg را وارد صفحه طراحی کنید، نام آنرا به Sky photo insert تغییر دهید، حالت ترکیبی Blending Mode آنرا به Overlay تغییر دهید و همانطور که در زیر نشان داده شده آنرا قرار دهید.

یک لایه تنظیمی adjustment از افکت Hue/Saturation اضافه کنید و مقدار Saturation را بروی ۱۴- تنظیم کنید. آسمان شما باید اینطور به نظر برسد.

۶. چطور تصویر پس زمینه را بصورت واقعگرایانه ایجاد کنیم

مرحله ۱

گروه Sky را ببندید، یک گروه جدید با عنوان BG (پس زمینه) ایجاد کنید. از فایل‌های موجود تصویر desert-01 را در صفحه طراحی قرار دهید، آنرا تغییر نام دهید و همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده قرار دهید. سعی کنید پرسپکتیو و اسکیل را مطابقت دهید.

مرحله ۲

حالا با ابزار Quick Selection (کلید W)، میتوانید خیلی سریع آسمان را انتخاب کنید. میتوانستیم از روش‌های دقیق‌تری با کمک پنل Channels استفاده کنیم، اما از آنجاییکه در اینجا درخت یا مانع نداریم، استفاده از این روش در زمان شما صرفه‌جویی میکند.

کلیدهای Ctrl و Shift و I را بزنید تا کادر انتخابی را معکوس کنید (Invert) و سپس دکمه Add layer mask (افزودن ماسک لایه) را بزنید تا یک ماسک به لایه اعمال کنید. یک لایه تنظیمی adjustment از افکت Hue/Saturation اضافه کنید و مقدار Saturation را بروی ۹- تنظیم کنید. سپس یک افکت Color Overlay با پارامترهایی که در زیر نشان داده شده اضافه کنید. ما این کار را انجام میدهیم تا پرسپکتیو هوایی را اندکی مطابقت دهیم و برجسته سازیم. مهم است که برای لایه تنظیمی adjusment یک Clipping Mask ایجاد کنید. در غیر اینصورت برای تمامی لایه‌های زیرینش فعال خواهد بود که چیز خوبی نیست.

در این نقطه، باید اینگونه به نظر برسد. کار خود را ذخیره (Save) کنید.

نکته: از الان، هر تغییری که اعمال میکنیم فقط بروی تصویری که وارد کردیم فعال خواهد بود. من دیگر به این مساله اشاره نمیکنم، اما میتوانید انجام این کار را در اسکرین شات‌ ببینید. جریان کاری کلی کار این است که یک عکس اضافه کنیم، با استفاده از امکان شفافیت (transparency) آن اصلاحش کنیم و سراغ تصویر بعدی برویم.

مرحله ۳

حالا از فایل‌های موجود تصویر desert-02.jpg را وارد کنید. آسمان را مثل حالتی که در اینجا انجام دادیم ببرید، آنرا تغییر نام دهید و آنرا همانطور که نشان داده شده قرار دهید. افکت Color Overlay را از جایی که قبلا آنرا اعمال کردیم کپی کرده و در این لایه پیست کنید، اما مقدار opacity را از %۲۰ به %۹ تغییر دهید. یک لایه تنظیمی adjustment از افکت Curves و یکی دیگر از افکت Hue/Saturation اضافه کنید. برای افکت Curves سعی کنید با آنچه که در زیر نشان داده شده مطابقت داشته باشد. مقدار Saturation را روی ۱۱- تنظیم کنید.

مرحله ۴

یک ماسک لایه دست نخورده به عکس اضافه کنید و بعضی بخش‌ها را پاک کنید تا به اشکال جالبی برسید.همینطور یک لایه با عنوان Refine اضافه کنید تا بخش تیره را روشن کنید.

یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves اضافه کنید، ماسک لایه را با یک سیاه خالص پر کنید و کمی رنگ سفید در ماسک بکشید تا در تاریک‌ترین بخش‌های عکس کمی روشنی اضافه کنید. از راهنمای زیر بعنوان مرجع استفاده کنید. بخش های قرمز همان جایی است که در ماسک لایه سفید کشیدیم.

و نتیجه ما بدین صورت است

میتوانید تصاویر و لایه‌های آنها را با هم گروه کنید تا فایل را مرتب حفظ کنید. کار خود را ذخیره کنید.

مرحله ۵

یک گروه جدید با عنوان Insert photo 3 ایجاد کنید. تصویر desert-03.jpg را وارد کنید، با روشی مشابه آسمان را برش دهید و در صورت نیاز کناره‌ها را تمیز کنید. آنرا اسکیل کنید و همانطور که در تصویر نشان داده شده قرار دهید. دوباره افکت Color Overlay را کپی و پیست کنید و مقدار Opacity را برابر با %۸ قرار دهید. لایه‌های تنظیمی adjustment با افکت‌های Curves و Hue/Saturation اضافه کنید. افکت Curves را همچون زیر تنظیم کنید و مقدار Saturation را برابر با ۴۶- قرار دهید. مجددا با زدن Apply Layer Mask یک ماسک لایه دست‌نخورده اضافه کنید، تا بخش‌های نامطلوب را تمیز کنید. از لایه‌ی Sketch lines کمک بگیرید تا مشخص کنید کدامیک از بخش‌های عکس قابل رویت خواهد بود.

مرحله ۶

گروه Insert photo 3 را تکثیر کنید و آن را به Insert photo 4 تغییر نام دهید. لایه را همچون زیر جابجا کنید و ماسک لایه را تغییر دهید تا تفاوت را ایجاد کنید. لایه تنظیمی adjustment از افکت Curves را همچون زیر تنظیم کنید.

آسمان را با یک ماسک لایه تمیز کنید. میتوانید روی آن براش بکشید یا از ابزار Quick Selection استفاده کنید. فقط مطمئن شوید از اینکه لبه‌ها را بخوبی ایجاد میکنید. لایه‌های تنظیمی معمولی که استفاده میکنیم را اعمال کنید (افکت‌های Curves و Hue/Saturation). مقدار Saturation را بروی ۲۱- قرار دهید و Curves را همچون زیر تنظیم کنید.

مرحله ۷

با یک ماسک لایه آسمان را تمیز کنید. میتوانید براش بکشید یا از روش ابزار quick selection استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که لبه‌ها بقدر کافی خوب است. لایه‌های تنظیمی رایجی که استفاده میکنیم را اعمال کنید (افکت‌های Curves و Hue/Saturation).
مقدار Saturation را روی ۲۱- قرار دهید و افکت Curves را همچون زیر تنظیم کنید.

یک لایه جدید با عنوان Photo 5a add ایجاد کنید و با استفاده از ابزار Clone Stamp (کلید S)، کاری کنید که به چنین نتیجه ای برسید. میتوانید روی این شکل جدید کمی براش بکشید تا مقداری تنوع داشته باشید.

مرحله ۸

تصویر beach.jpg را وارد کنید و همچون زیر آنرا قرار دهید. لایه‌های تنظیم adjustment رایجی که بکار میگیریم (Curves و Hue/Saturation) را اضافه کنید و مقدار ۱۰+ را برای Saturation قرار دهید، و افکت Curves را همچون زیر تنظیم کنید. یک ماسک لایه اضافه کنید و آنرا طوری تنظیم کنید که شبیه نمونه زیر شود.

مرحله ۹

یک لایه جدید با عنوان Water ایجاد کنید. یک کادر انتخاب همچون زیر بسازید و آنرا با رنگی مشابه با زیر پر کنید.

حالا تصویر نشان داده شده در زیر را از فایل‌ها بروی یک لایه جدید با عنوان Beach قرار دهید و با ابزار Clone Stamp (کلید s) روی آن بکشید.

یک لایه جدید با عنوان Water tweak ایجاد کنید و مقداری تغییر و دگرگونی در آب بکشید. برای اینکه فقط روی آب بکشید لازم است که یک ناحیه ی انتخاب فعال بروی لایه Water داشته باشید. کار ما با بخش آب تمام شد. بعدا برای افکت‌های نهایی مثل سایه و بازتاب به این بخش برمیگردیم.

این یک رندر از آسمان و تصویر پس‌زمینه است. کار خودتان را save کنید.

۷. چطور زمین میانه را بصورت واقعگرایانه ایجاد کنیم

مرحله ۱

میخواهیم با بخش زمین میانه شروع کنیم! یک گروه جدید با عنوان MG ایجاد کنید و در آن یک گروه با عنوان Insert photo 1 بسازید. مجددا اشاره میکنم که فایل شما بایستی خیلی خوب مرتب شده باشد و بدین صورت به نظر برسد.

مرحله ۲

با گروه Insert photo 1 شروع میکنیم. تصویر desert-05.jpg را باز کنید، آسمان را حذف کنید و همانطور که نشان داده شده آنرا قرار دهید. سپس لایه‌های تنظیمی Adjustment متداولی که بکار میگیریم را ایجاد کنید. (افکت Hue/Saturation و Curves) مقدار Saturation را بروی ۵۰- قرار دهید، و افکت Curves را همچون زیر تنظیم کنید. به تصویر یک ماسک لایه جدید تمیز اعمال کنید و شکل جالبی از آن ایجاد کنید.

یک ناحیه انتخابی Selection از آن ایجاد کنید، یک لایه تنظیمی adjustment جدید با افکت Curves ایجاد کنید و آنرا همچون زیر تنظیم کنید.

مرحله ۳

حالا گروه Insert Photo 1 را تکثیر (duplicate) کنید و نام آن را به Insert Photo 2 تغییر دهید ، آخرین لایه تنظیمی با افکت Curves که ایجاد کردید را حذف کنید، ماسک لایه را پاک کنید (بروی آن تغییرات اعمال نکنید) و سپس یک ماسک جدید ایجاد کنید. همچون تصویر زیر آنرا جایگذاری کنید. مقدار Saturation را بروی ۴۳- قرار دهید، افکت Curves را همانطور که نشان داده شده تغییر دهید و ماسک لایه را نیز همچون زیر تنظیم کنید.

مرحله ۴

از فایل‌های خود تصویر desert-06.jpg را وارد کنید و همانطور که نشان داده شده آنرا قرار دهید. دو لایه تنظیمی متداول (افکت Hue/Saturation و Curves) را ایجاد کنید. مقدار Saturation را بروی ۱۱- تنظیم کنید و افکت Curves را مثل زیر ایجاد کنید) و یک ماسک لایه به عکس اضافه کنید. شکلی باورپذیر و جالب ایجاد کنید.

مرحله ۵

یک لایه جدید با عنوان Transition ایجاد کنید و آنرا در پایین گروه قرار دهید. با یک براش ملایم به رنگ قهوه‌ای تیره چند سایه بکشید تا در جایی که تشخیص عمق لایه‌ها مشکل است، دو تصویر را بهتر از هم متمایز کنید.

یک لایه Water ایجاد کنید، بخشی از آب را همچون زیر انتخاب کنید و آنرا با یک رنگ سبز پر کنید و رنگ را از خود آب انتخاب کنید.

حالا یک لایه با عنوان Beach ایجاد کنید و همچون قبل از تصویر Water.jpg استفاده کنید و همچون زیر آنرا قرار دهید. میتوانید هر طور که لازم است آنرا تغییر شکل دهید تا متناسب با آنچه که میخواهید طراحی کنید شود. از ابزار Clone Stamp Tool (کلید S) استفاده کنید، و چیزی مشابه با تصویر نشان داده شده در زیر ایجاد کنید.

سپس یک لایه با عنوان Beach refine ایجاد کنید و سعی کنید تا با نمونه برداری (Clone) و براش کشیدن (Brush) ، آنرا به زیبایی در صحنه ترکیب کنید.

در اینجا نتیجه را با آسمان، تصویر پس زمینه و همینطور زمینه میانی میبینید. بعدا دوباره برمیگردیم تا مواردی مثل بازتاب، سایه، کنتراست، و هر آنچه که لازم است را مجددا تنظیم کنیم.

۸. چطور یک تصویر واقعگرایانه از پل ایجاد کنیم

مرحله ۱

از آنجاییکه مرجع خوبی پیدا نکردم، تصمیم گرفتم که این پل را با دست بکشم. پس خودتان را آماده کنید! در این مرحله بایستی دقیقا سلسله مراتب ایجاد لایه‌ها و گروه‌ها را دنبال کنید. قابلیت دیدن گروه “Persp” را فعال کنید و با استفاده از ابزار Polygonal Lasso (کلید L) چیزی شبیه به این بکشید. من برای لایه Diag. Structures از یک براش استفاده کردم. در صورت نیاز اشکال هر لایه‌ای که لازم هست را اصلاح کنید.

روی هر آنچه که ایجاد کردید یک لایه با عنوان Details اضافه کنید، و خیلی ساده روی آن براش بکشید تا به ظاهر خوبی برسید.

مرحله ۲

گروه “Front Side” را تکثیر کنید، نام آنرا به Middle تغییر دهید و آنرا زیر گروه Front Side قرار دهید. همچون زیر آنرا تغییر شکل دهید. از فرمان Free Transform و با گرفتن کلید Ctrl و زدن کلیک چپ روی گوشه‌ها، پرسپکتیو را تنظیم کنید. لایه Diag. Structures را با Details همراه با آن پاک کنید.

یک لایه با عنوان Middle ایجاد کنید و آنرا در انتهای گروه Middle قرار دهید. چند خط افقی مطابق با پرسپکتیو ترسیم کنید. میتواند کاملا تصادفی باشد، اما به نور و ساختار منطقی چوب هم دقت داشته باشید. به تصویر زیر نگاه کنید.

حالا گروه “Front Side” را مجددا تکثیر کنید. آنرا به Back Side تغییر نام دهید و آنرا در انتهای پایین گروه Bridge قرار دهید. همچون زیر آنرا تغییر شکل دهید تا متناسب با موقعیت و پرسپکتیو آن شود. مهم نیست همه چیز قابل درک باشد، چون برای یک پل واقعی هم به همین صورت خواهد بود.

مرحله ۳

حالا همانطور که در تصویر نشان داده شده، یک لایه تنظیمی Adjustment از افکت Curves ایجاد کنید و آنرا در بالای لایه Back Side قرار دهید. افکت Curves را تنظیم کنید تا مطابق با تصویر شود. آنرا برای گروه Middle تکثیر کنید و در گروه مربوط قرار دهید. در چند ناحیه با رنگ سیاه روی ماسک لایه افکت Curves بکشید تا تاثیر لایه تنظیمی adjustment از افکت Curves را در آن نواحی پاک کنید و آنرا روشن کنید.

یک لایه جدید با عنوان Posts feet overlay در بالای گروه اضافه کنید و همچون زیر مقداری جزئیات بکشید. میتوانید نتیجه کار و سلسله مراتب گروهی تکمیل شده را در زیر ببینید.

کار ما با پل تمام است. گروه را ببندید. کار خودتان را ذخیره (Save) کنید!

۹. چطور یک تصویر واقعگرایانه از ریل ایجاد کنیم

مرحله ۱

بسیار خوب. دوباره برمیگردیم به کار دستکاری عکس. حالا ریل‌ها را درست میکنیم! یک گروه جدید با عنوان Rails ایجاد کنید و تصویر train-03.jpg را وارد کنید. نام آنرا به “Insert photo rails” تغییر دهید. همانطور که نشان داده شده ناحیه‌ای را با ابزار Polygonal Lasso (کلید L) انتخاب کنید، کلیدهای Ctrl و Shift و I را بزنید تا آن ناحیه معکوس آن انتخاب شود و بقیه ی بخشهای لایه‌ی وارد شده را پاک (Delete) کنید.

آنرا با استفاده از فرمان Free Transform تغییر شکل دهید. همانطور که در زیر نشان داده شده ابزار Polygonal Lasso (کلید L) را انتخاب کنید، کلیدهای Ctrl و X را بزنید تا آن بخش را ببرید، کلیدهای Ctrl و V را بزنید تا آنرا روی لایه جدید Paste کنید. آنرا زیر لایه Insert photo rails قرار دهید.

مرحله ۲

ابتدا لایه را بطوری تغییر شکل دهید تا ریل بالا را در راستای افق داشته باشید. از خط راهنما کمک بگیرید. وقتی کار شما تمام شد، همانطور که نشان داده شده یک تغییر شکل دیگر انجام دهید تا پرسپکتیو را تطبیق دهید.

مرحله ۳

دو لایه را با هم یکی کنید (Merge) ، آنها را تکثیر کنید، لایه جدید را همچون تصویر زیر قرار دهید. لازم است که پرسپکتیو را دنبال کنید، اما لازم نیست که خیلی تمیز باشد، چون ما چندین سایه تاریک از واگن را در اینجا اضافه خواهیم کرد. آنها را با هم یکی (Merge) کنید. حالا بایستی در گروه Rails یک لایه داشته باشید. یک ماسک لایه اضافه کنید و بخش‌های نامطلوب را پاک کنید.

بسیار خوب. حالا با کمک دو لایه تنظیمی adjustment متداول (افکت Curves و Hue/Saturation) ، این لایه را تصحیح رنگ میکنیم. مقدار Saturation را روی ۷۹- و افکت Curves را همچون زیر تنظیم میکنیم.

مرحله ۴

یک گروه جدید با عنوان “Wood detail” ایجاد کنید و با ابزار Polygonal Lasso (کلید L) چیزی شبیه تصویر زیر در یک لایه جدید تحت عنوان “Wood top” بکشید. سپس آنرا تکثیر کنید، کپی را زیر لایه اصلی قرار دهید و اسم آنرا “Wood bot” بگذارید. آنرا با ابزار Move (کلید V) کمی پایین بکشید، تا تخته چوبی سه بعدی به نظر برسد. ناحیه ی ترانسپرنت تصویر را با زدن آیکون نشان داده شده در تصویر قفل کنید و کمی تون تیره روی آن بکشید تا چیزی شبیه به زیر را بدست بیاورید. سپس یک لایه با عنوان Details ایجاد کنید و آنرا بالای “Wood Top” قرار دهید، همینطور با زدن کلیک راست، این لایه را Clipping Mask کنید و جزئیات بیشتری بکشید.

حالا یک لایه با عنوان Refine rail 01 ایجاد کنید و کمی جزئیات و هایلایت همچون تصویر زیر به آن اضافه کنید. این کار را برای نزدیکترین ریل انجام دهید. آنرا تکثیر کنید، اسم آنرا به “Refine rail 02” تغییر دهید و آنرا طوری تغییر شکل دهید (Transform کنید) که مطابق با ریل دیگر باشد.

مرحله ۵

روی یک لایه جدید با عنوان “Overlay paint”، کمی جزئیات بکشید. از اونجاییکه این ابتدای سطح زمین (بعد از پل) است، انجام این کار لازم هست.

یک لایه جدید با عنوان “Shadow” ایجاد کنید. بعدا سراغ این لایه برمیگردیم. نتیجه تا اینجا به اینصورت است. کار خود را ذخیره (Save) کنید.

۱۰. چطور یک تصویر واقعگرایانه از قطار ایجاد کنیم

مرحله ۱

بسیار خوب. این سخت‌ترین بخش خواهد بود. ما تعدادی تصویر مرجع خوب داریم، اما میخواهیم لوکوموتیو خودمان را ایجاد کنیم، چون بخش جالب کار همین هست و چالش خیلی خوبی ایجاد میکند. حتی اگر بنوعی ترکیب پر هرج و مرجی باشد، به شما قدم به قدم توضیح خواهم داد که چطور این کار را انجام میدهم.
با ایجاد ساختار با کمک تصویر مرجع شروع میکنیم. با کمک ابزار Lasso (کلید L)، بخش لوکوموتیو را از طرح انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl و C را بزنید تا آنرا کپی و کلیدهای Ctrl و Shift و V را بزنید تا آنرا پیست کنید. با این کار دقیقا در همانجا پیست خواهد شد. آنرا به Loco sketch تغییر نام دهید و سلسله مراتبی از گروه‌ها را همچون زیر ایجاد کنید.

مرحله ۲

خب، حالا تصویر “train-01.jpg” را از فایل‌های خود وارد کنید و آنرا همچون ترتیب زیر قرار دهید تا از عکس وارد شده دو لایه “# Insert Photo” ایجاد کنید.

کار مشابهی را با فایل “train-02.jpg” انجام دهید. کار زیر که من انجام دادم را بعنوان نمونه استفاده کنید. من با استفاده از ابزار Free Transform این شکل ها را ایجاد کردم. این سه لایه را در یک گروه جدید با عنوان “Base” قرار دهید.

حالا یک لایه تنظیمی Adjustment با افکت Curves به لایه‌ی “Insert photo 3” اضافه کنید و آنرا همانطور که در زیر نشان داده شده تنظیم کنید. یک لایه‌ی جدید با عنوان “Reflections” را بصورت Clipping Mask بر لایه‌ی “Insert photo 1” ایجاد کنید تا پرسپکتیو و بازتاب را تصحیح کنید. سپس یک شکل سیاه ساده روی یک لایه جدید با عنوان “Black fill” در جایی که موتور قرار دارد همچون تصویر زیر بکشید. این کار افکت‌های ناخواسته ناشی از تصویر پس‌زمینه که بدلیل پیکسل‌های نیمه ترانسپرنت تصاویر ورودی ایجاد شده را برطرف خواهد کرد. آنرا بین لایه‌های “Insert photo 1” و “Insert photo 2” قرار دهید.

مرحله ۳

یک لایه جدید با عنوان “Refine pass 1” بسازید و بعضی بخش‌ها را اصلاح کنید و کمی جزئیات به آن اضافه کنید. یادتان باشد که پرسپکتیو را حفظ کنید. در این مرجله مسیرهای اصلاح زیادی خواهیم کشید.

یک گروه بین لایه‌های “Insert photo 1” و “Insert photo 2” با عنوان “Roof” ایجاد کنید. یک شکل سه‌بعدی بکشید، یک لایه “Details” اضافه کنید و مقداری خطوط، هایلایت، پرچین و دگرگونی رنگ بکشید.

یک لایه جدید با عنوان Roof back اضافه کنید و بخش عقب سقف را همچون زیر براش بکشید.

مرحله ۴

یک گروه جدید اضافه کنید، آنرا “Front cabin” بنامید و شکل یکدستی از یک مرد را بکشید. سپس یک لایه با عنوان “Front panel” ایجاد کنید تا شکل اصلی را بکشید لایه‌ی Details مربوط به آن که برای کشیدن جزئیات آن است.

در زیر این لایه‌ها، یک لایه با عنوان “Front glass” اضافه کنید. مقدار Opacity آنرا روی ۵۰ درصد تنظیم کنید.

مرحله ۵

یک لایه با عنوان Reflections اضافه کنید و کمی بازتاب با براش سافت و مقدار کم Opacity بکشید. بازتاب بیشتری روی یک لایه با عنوان “Reflection light” اضافه کنید.

مرحله ۶

حالا لایه “train-01.jpg” را بردارید و همچون زیر در یک گروه با عنوان “Base body” ، یک لایه با عنوان “Insert photo body” ایجاد کنید. یک لایه با عنوان “Over paint 1” بسازید تا سطح آنرا تمیز کنید. یک لایه با عنوان “Over paint 2” ایجاد کنید تا فواصل را اضافه کنید و بین دو لایه آخر، یک لایه با عنوان “Over paint 3” قرار دهید تا زیر فواصل کمی نور و سایه اضافه کنید.

وقت آن رسیده که کمی لایه “Refine pass 2” را تمیز کنیم و کمی جزئیات اضافه کنیم.

مرحله ۷

در یک گروه جدید با عنوان “Front motor details”، یک لایه جدید با عنوان “Insert photo 4” از فایل “train-02.jpg” همانطور که در شکل زیر نشان داده شده اضافه کنید. سپس یک ماسک لایه به آن اضافه کنید و بعضی از بخش‌هایی از آن را پاک کنید تا تصویر بطور مناسب ترکیب شود. روی یک لایه جدید مقداری جزئیات اضافه کنید و یک لایه با عنوان “Body extension” اضافه کنید تا در آن بعضی بخش‌های بدنه قطار را بکشید.

مرحله ۸

حالا یک لایه با عنوان “Refine pass 3” ایجاد کنید و مقداری جزئیات به آن اضافه کنید. در صورتی که جزئیات بیشتری نیاز دارید، کار مشابه را روی لایه “Refine pass 4” انجام دهید.

حالا گروه “Base” را ببندید. یک انتخاب همچون تصویر زیر انجام دهید. سپس یک لایه تنظیمی adjustment جدید از افکت Curves بسازید و آنرا بعنوان Clipping Mask برای گروه “Base” قرار دهید.

مرحله ۹

در یک گروه جدید با عنوان “Fireplaces”، سه نمونه آتشگاه از فایل train-02.jpg اضافه کنید. در صورت نیاز از ماسک لایه استفاده کنید تا بخش‌های ناخواسته را حذف کنید.

حالا یک گروه جدید با عنوان “Front top” ایجاد کنید. روی یک لایه جدید با عنوان “Base shape” شکل اولیه جلوی لوکوموتیو را بسازید. سپس همچون تصویر زیر یک لایه با عنوان “Front Shape” ایجاد کنید. لایه‌ی جزئیات Details را برای لایه‌ی “Base shape” ایجاد کنید و جزئیات بیشتر به آن اضافه کنید.

یک لایه با عنوان “Variations بسازید، آنرا برای لایه “Front shape” بعنوان یک Clipping Mask تنظیم کنید و مقداری دگرگونی به نور همچون تصویر زیر اضافه کنید.

مرحله ۱۰

فایل “train-02.jpg” را وارد کنید و انتخابی همچون زیر ایجاد کنید. همچون قبل، یک ماسک لایه بسازید تا بخش‌های ناخواسته را حذف کنید. نام آنرا به “Insert photo 1” تغییر دهید و یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves اضافه کنید و آنرا همچون تصویر زیر تنظیم کنید. یک لایه “Overlay paint” بسازید تا جزئیات جلو را همانطور که نشان داده شده حذف کنید.

یک گروه جدید با عنوان “Lights” بسازید، و یک گروه با عنوان “Light 1” را زیردسته‌ی آن قرار دهید. تصویر را از فایل “train-01.jpg” وارد کنید و انتخابی همچون زیر ایجاد کنید. لایه جدید را “Insert photo light” بنامید. یک لایه “Details و مقداری جزئیات مناسب بکشید. گروه “Light 1” را تکثیر کنید، آنرا به “Light 2” تغییر نام دهید و آنرا همانطور که در تصویر نشان داده شده قرار دهید. آنرا کمی اسکیل کنید تا مطابق با پرسپکتیو شود.

مرحله ۱۱

نهایتا یک لایه با عنوان “Refine pass” بسازید و مقداری جزئیات و همینطور درخشش اضافه کنید. ما در اینجا کمی کنتراست قوی میخواهیم.

یک لایه جدید با عنوان “Refine pass” در بالای گروه “Front top” ایجاد کنید و پایین آنرا همانطور که در تصویر نشان داده شده اصلاح کنید. گروه “Front top” را ببندید.

مرحله ۱۲

یک گروه جدید با عنوان “Front bot” و همینطور یک لایه جدید “Base shape” ایجاد کنید. سپس تعدادی لایه جدید اضافه کنید و یک در میان آنها را بعنوان Clipping Mask تنظیم کنید، همانطور که در تصاویر زیر دیده میشود. حالا وقت آن رسیده که لایه “Loco sketch” را هم مخفی کنیم.

تصویر rust.jpg را از فایل‌ها وارد کنید. آنرا روی کار قرار دهید، یک ماسک لایه ایجاد کنید، آنرا با سیاه پر کنید و با کمک یک براش سافت، مقداری سفید در ماسه لایه بکشید تا کاری کنید که فقط بخش های کوچکی قابل رویت باشند.

یک لایه با عنوان “Details” ایجاد کنید و همانطور که نشان داده شده مقداری جزئیات روی آن بکشید. گروه “Front bot” را ببندید.

مرحله ۱۳

یک لایه با عنوان “Details” در بالای گروه “Loco” ایجاد کنید. جزئیات نهایی مورد نظر خود را برای گروه Loco اعمال کنید.

یک لایه با عنوان “White smoke” ایجاد کنید و با یک براش دود و ابر مقداری بخار همانطور که نشان داده شده ایجاد کنید. مقدار Opacity آنرا روی ۸۰ درصد قرار دهید.

یک لایه با عنوان “Black smoke” ایجاد کنید و دود مشابهی را با استفاده از تون‌ها رنگی تیره و گرفتن رنگ‌های روشن آسمان بکشید. مقدار Opacity را روی ۹۰ درصد تنظیم کنید. کار لوکوموتیو حالا تمام است!

مرحله ۱۴

اما این قطار به واگن هم نیاز دارد. پس یک گروه جدید با عنوان “Wagon 01” ایجاد کنید. فایل “train-03.jpg” را وارد کنید، فقط بخش واگن را از تصویر حفظ کنید، همانطور که در تصویر نشان داده شده، و آنرا در پرسپکتیو قرار دهید. بخش بیرون آنرا همانطور که در شکل زیر نشان داده شده انتخاب کنید و آنرا طوری تغییر شکل دهید (Transform کنید) که در هر دو جهت با پرسپکتیو مطابقت کند. بخش‌های ناخواسته را در یک ماسک لایه پاک کنید.

چند لایه تنظیمی Adjustment با افکت‌های Hue/Saturations ، Levels ، و Color Balance اضافه کنید. مقدار Saturation را روی ۶۹- تنظیم کنید. از تصویر زیر برای دیگر تنظیمات استفاده کنید. ماسک لایه را برای افکت Color Balance طوری تنظیم کنید تا فقط روی بخش بدنه پایین واگن تاثیر بگذارد. از ماسک لایه‌ی آن استفاده کنید تا افکت Color Balance را روی آن نواحی که نمیخواهید حذف کنید.

روی یک لایه جدید با نام “Bottom details” مقداری جزئیات اضافه کنید.

مقداری سایه ملایم روی یک لایه جدید با عنوان “Inside Shadow” اضافه کنید.

یک گروه جدید با عنوان “Glass reflections” و همینطور یک لایه جدید با عنوان “Base shape” ایجاد کنید. با رنگ سیاه، روی شیشه‌ها براش بکشید تا شکل تمیز زیبایی همچون زیر داشته باشید.

مرحله ۱۵

سپس آنرا روی Clipping Mask تنظیم کنید، یک لایه “Reflections” اضافه کنید و از منظره موجود رنگ نمونه برداری کنید و روی آن بکشید.

آنرا روی Clipping Mask تنظیم کنید، یک لایه با عنوان “Light” اضافه کنید و همانطور که نشان داده شده، اندکی نور در بالا و پایین پنجره‌ها بکشید.

یک لایه تنظیمی Adjustment جدید با افکت Levels ایجاد کنید و آنرا همچون زیر تنظیم کنید. مقداری شکست در نور با ماسک لایه ی تنظیمی adjustment ایجاد کنید.

نهایتا، جزئیات و تنظیمات نهایی را با یک لایه جدید با عنوان “Paint overlay” بکشید.

گروه “Wagon 01” را تکثیر کنید و آنرا به “Wagon 02” تغییر نام دهید، آنرا زیر گروه “Wagon 01” قرار دهید و همچون زیر تغییر شکل دهید (Transform). سپس یک ماسک لایه اضافه کنید و بخش ‌های ناخواسته را حذف کنید. حالا کار ما با قطار تمام است.

۱۱. چطور یک تصویر واقعگرایانه برای زمینه جلو ایجاد کنیم

مرحله ۱

آخرین بخش را قبل از اعمال تنظیمات و جزئیات نهایی شروع میکنیم. یک گروه جدید با عنوان “FG” در بالای لایه “Train” ایجاد کنید. تصویر “desert-07.jpg” را وارد کنید، آنرا به “Insert photo 1” تغییر نام دهید، آنرا همچون تصویر زیر قرار دهید و بخش های ناخواسته را با یک ماسک لایه حذف کنید. یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves با تنظیمات زیر ایجاد کنید.

حالا تصویر “desert-08.jpg” را وارد کنید. آنرا به “Insert photo 2” تغییر نام دهید، آنرا همچون زیر قرار دهید و بخش‌های ناخواسته را هم پاک کنید.

مرحله ۲

یک گروه جدید با عنوان “Rock” ایجاد کنید. تصویر “rock.jpg” را وارد کنید. آنرا به “Insert photo 3” تغییر نام دهید. آنرا همچون زیر قرار دهید و بخش‌های ناخواسته را نیز پاک کنید. یک لایه تنظیمی Curves با تنظیمات زیر اضافه کنید. گروه را ببندید.

یک لایه با عنوان “Clone pass” بسازید. در حالیکه ابزار Clone Stamp (کلید S) را انتخاب کردید، لایه را با چیزی مشابه با زیر پر کنید.

مرحله ۳

یک لایه با عنوان “Details” اضافه کنید و مقداری جزئیات و حیات بیشتری در آن ایجاد کنید. سپس یک لایه با عنوان “Shadows” بسازید، حالت ترکیبی آنرا به Multiply تغییر دهید و با یک براش با Opacity کم و رنگ قهوه ای تیره اشباع شده، مقداری سایه همچون زیر بکشید. زمینه جلو حالا آماده است و همه چیز تا زیباترین سطح ممکن جزئیات دارد! حالا وارد مرحله تنظیمات میشویم.

۱۲. چطور رنگ‌ را بطور سراسری تنظیم کنیم

مرحله ۱

طراحی خیلی خوب به نظر میرسد، اما کمی فلت و خسته کننده است. مقداری کنتراست و سایه اضافه میکنیم و آنرا نسبت به گروه کلی بصورت Clipping Mask قرار میدهیم. یک لایه با عنوان “Shadow” بسازید و آنرا در حالت Multiply قرار دهید و همینطور یک لایه تنظیمی با افکت Curves برای گروه MG ایجاد کنید. مقداری سایه همچون زیر بکشید، بخش قرمز بیانگر ناحیه سایه است. از یک رنگ قهوه ای اشباع شده تیره برای سایه‌ها استفاده کنید.

من به این نتیجه رسیدم، مقدار Opacity را هم روی ۴۰% تنظیم کردم، چون واضح است که خیلی تیره به نظر میرسد. آنرا طوری تنظیم کنید که نتیجه مشابه داشته باشید با آنچه که در زیر نشان داده شده است.

با یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves ، کمی هایلایت‌ها را کاهش دهید.

مرحله ۲

روی یک لایه جدید با عنوان “Dark pass” با حالت ترکیبی Multiply، آنرا همچون زیر قرار دهید و کمی مقادیر تیره اضافه کنید.

روی یک لایه جدید با عنوان “Shadows” با حالت ترکیبی Multiply، آنرا همچون زیر قرار دهید و کمی سایه drop shadow اضافه کنید.

مرحله ۳

حالا یک لایه جدید با عنوان “Shadow” با حالت ترکیبی Multiply اضافه کنید و آنرا برای گروه “Bridge” فعال کنید. در بخش قرمز در زیر من کمی سایه ایجاد کردم و افکت Curves مشابهی را تنظیم کردم و کنتراست را زیاد کردم.

از اونجایی که عقب پل کمی کنتراست زیادی دارد، از یک ماسک لایه استفاده کنید تا افکت را روی عقب آن کاهش دهید تا نتیجه مشابه با زیر کسب کنید.

به لایه “Shadow” در گروه “Rails” بروید و مقداری سایه خیلی تیره همچون زیر بکشید.

یک لایه تنظیمی adjustment جدید با افکت Curves اضافه کنید و آنرا برای گروه “Rails” فعال کنید. کاری کنید مطابق با تصویر زیر شود.

مرحله ۴

حالا سراغ گروه “Train” میرویم. چند تا لایه “Shadow” برای دو واگن و همینطور لایه تنظیمی adjustment با افکت curves برای گروه loco و دو واگن اضافه کنید. افکت Curves را همچون زیر تنظیم کنید و مقداری از افکت را با ماسک لایه روی هر افکت Curves حذف کنید و از تصویر زیر بعنوان راهنما استفاده کنید. از راهنمای دوم استفاده کنید تا سایه ها را روی واگن قرار دهید.

حالا یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves برای گروه FG اضافه کنید. آنرا همچون زیر تنظیم کنید.

حالا به تصویری که میخواستیم رسیدیم. خیلی بهتر از قبل است، اما به مقداری بازتاب در آب و کمی تغییرات نهایی نیاز داریم. حالا میخواهیم بازتاب را ایجاد کنیم. اما قبل از آن، وقت آن رسیده که سند را ذخیره (Save) کنیم.

۱۳. چطور بازتاب آب را اضافه کنیم

مرحله ۱

بسیار خوب، به گروه “BG” بروید و یک لایه جدید با عنوان “Water reflections” و یک لایه جدید با عنوان “Front” ایجاد کنید. ناحیه ی نشان داده شده در زیر را انتخاب کنید، و یک تصویر روی آن اعمال کنید (در منوی Image ، گزینه Apply Image را انتخاب کنید). تنظیمات را بصورت پیش فرض حفظ کنید. حالت ترکیبی آنرا روی Screen قرار دهید و مقدار Opacity را روی ۸۰% تنظیم کنید و آنرا همچون زیر تغییر شکل دهید.

یک ماسک لایه پر شده با سیاه اضافه کنید. از راهنما استفاده کنید تا مقداری سفید بکشید تا نتیجه‌ای مشابه با زیر بدست بیاورید.

مرحله ۲

حالا آنرا تکثیر کنید، آنرا “Waves” بنامید و فیلتر Liquify همچون زیر اعمال کنید. مقداری افکت موجی ایجاد کنید. مقدار Opacity را برای لایه به ۴۰% تغییر دهید.

مقداری مناسب جزئیات روی لایه “Details” ایجاد کنید. گروه را ببندید.

مرحله ۳

گروه “Train” را مخفی کنید. یک گروه با عنوان “Back” ایجاد کنید و آنرا بالای گروه “Front” که تازه ایجاد کردیم قرار دهید. برای ایجاد انتخاب، تصویر را اعمال کنید، آنرا به “Apply 2” تغییر نام دهید و همچون زیر تغییر شکل دهید.

حالت ترکیبی لایه را روی Screen مقدار Opacity برابر با ۵۰% تنظیم کنید. بخش های حاشیه را با ماسک لایه و مطابق با تصویر راهنمای زیر حذف کنید. سپس یک لایه “Details” اضافه کنید و جزئیات خیلی کوچکی در آن بکشید. گروه “Train” را فعال کنید و گروه “BG” را ببندید.

مرحله ۴

حالا سراغ گروه “MG” بروید. یک گروه جدید با عنوان “Water reflections” ایجاد کنید. تصویر “water.jpg” را از فایل ها وارد کنید و آنرا به “Photo insert reflections” تغییر نام دهید. آنرا تنظیم کنید و بخش های ناخواسته را همچون زیر حذف کنید.

حالت ترکیبی را به Screen تغییر دهید و مقدار Opacity آنرا روی ۵۰% تنظیم کنید.

من همه چیز را دیگر دقیق توضیح نمیدهم، چون این بخش دقیقا مشابه با کاری هست که برای “BG” انجام دادیم. دو سری مختلف لایه تنظیمی ایجاد کنید. اولی را برای کوه ها و دومی را برای پل ایجاد کنید. مقدار Opacity را برای Apply 1 روی ۲۵% ، مقدار Apply 2 را روی ۶۰%، مقدار Waves 1 را روی ۱۰% و Waves 2 را روی ۳۰% تنظیم کنید. مرحله به مرحله این کار را در زیر ببینید.

مرحله ۵

روی یک لایه جدید با عنوان “Bridge shadows” ، با یک براش سافت، تون رنگ تیره را بعنوان سایه ی پل همچون زیر بکشید.

نتیجه به اینصورت میشود. کار ما با بازتاب آب تمام است! قاعدتا میدانید که الان باید سند خود را ذخیره (Save) کنید!

۱۴. چطور ترکیب‌بندی را تکمیل کنیم

مرحله ۱

بسیار خوب، حالا داریم مسیرهای نهایی را طی میکنیم. این موارد نهایی محسوب میشوند، چون مقداری افکت روی تمامی دیگر لایه ها اعمال میکنند و انجام آنها تا قبل از اتمام کار بی فایده است. این تغییرات ظاهر طراحی را خیلی تغییر میدهند، پس مراقب باشید تا از این روش‌ها بیش از حد استفاده نکنید. حالا یک لایه با عنوان “Last tweaks” در بالای هر گروه ایجاد میکنیم. ابتدا یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Vibrance اضافه میکنیم. مقدار Vibrance را ۹۶+ تنظیم میکنیم. ماسک لایه باید مشابه با این باشد.

سپس یک لایه “Sharpen more” ایجاد کنید. روی کل تصویر این کار را انجام دهید. به منوی Filter بروید و در Sharpen ، گزینه Sharpen more را انتخاب کنید. ماسک لایه باید چیزی شبیه به این باشد تا فقط لوکوموتیو را شارپ کنیم. این کار برای جذب بیشتر چشم انجام میشود، همانطور که در ابتدای کار دیدیم.

مرحله ۲

یک لایه “Color dodge pass” جدید ایجاد کنید و با یک رنگ قهوه ای تیره اشباع شده و یک براش سافت، سعی کنید چند پرتوی نور را همچون زیر شبیه سازی کنید. حالت ترکیبی آنرا به Color Dodge تغییر دهید و مقدار Opacity را برابر ۵۰% قرار دهید.

رندر نهایی باید چیزی شبیه به این باشد.

حالا یک افکت vignette (سیاهی حاشیه دور تصویر) را ایجاد میکنیم. یک لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves ایجاد کنید و آنرا همچون زیر تنظیم کنید و با کشیدن یک براش سافت بزرگ، ماسک لایه ی مشابهی با زیر را بدست آورید.

مرحله ۳

حالا من فکر میکنم که مقادیر تیره میانه کمی زیاد هستند. حالا یک لایه تنظیمی adjustment جدید با افکت Curves ایجاد میکنیم تا این مساله را برطرف کنیم. آنرا همچون زیر تنظیم کنید.

بسیار خوب، یک لایه تنظیمی با فیلتر Photo اضافه کنید و آنرا همچون زیر تنظیم کنید.

حالا با یک براش دود و ابر، کمی مه نور با یک رنگ زرد با اشباع کم بکشید. سعی کنید نتیجه مشابهی بدست بیاورید. حالا مقدار Opacity را روی ۵۰% تنظیم کنید.

مرحله ۴

حالا بعنوان آخرین لایه آموزش، کمی گرین خیلی ریز اضافه میکنیم. کلید “D” را بزنید تا رنگ ریست کنید. روی یک لایه جدید با عنوان “Grain”، در منوی Filter و در Render ، گزینه Clouds را انتخاب کنید. سپس در منوی Filter ، در بخش Noise ، گزینه Add Noise را انتخاب کنید. مقدار Amount را روی ۴۰۰% تنظیم کنید، بخش Distribution را به Uniform تغییر دهید و تیک گزینه Monochromatic را بزنید. بایستی نتیجه مشابهی را بدست بیاورید. سپس خیلی ساده مقدار Opacity را روی ۲% تنظیم کنید.

جمع بندی

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. تصویر نهایی را در زیر میبینید. ما را در این مورد که چقدر از آموزش راضی بودید در بخش نظرات مطلع کنید!

براش های دود فتوشاپ

در این مجموعه‌ی خارق‌العاده از براش های دود شیرجه بزنید. این پکیج شامل ۱۹ براش دود با کیفیت بالا است که برای کشیدن دود همچون نمونه ای که برای قطار بالا انجام دادید عالیست.

براش فتوشاپ دود