مغزابزار > آموزش‌ > کسب و کار > تجزیه و تحلیل > ۶ جایگزین برای آنالیزگر گوگل
تجزیه و تحلیل کسب و کار

۶ جایگزین برای آنالیزگر گوگل

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

۶ جایگزین برای آنالیزگر گوگل

سطح آموزش: متوسط

دارندگان وبسایت وردپرس برای مدتهاست که به یکی از بهترین ابزار آنالیز دسترسی دارن. این ابزار در سال ۲۰۰۵ وارد شد تا بخش های مختلف یک وبسایت رو پیگردی، محاسبه و بهینه کنه. آنالیزگر گوگل طراحی شد تا برای دارندگان وبسایت راهی فراهم کنه تا سایتشون رو به بهترین حالت عملکرد برسونن. چیزی که اونو حتی بیشتر جالب توجه میکنه اینه که هنوز رایگانه.

تقریبا تمامی کاربران وردپرس آنالیزگر گوگل را می شناسند و احتمالا از آن استفاده می کنند، ابزاری که به شما اجازه میده تا تصمیمات هوشمندی در ارتباط با سایتتون بگیرید و بازدید و درآمد خودتون رو افزایش بدید، با دنبال کردن کلمات کلیدی محتوای بهتری ایجاد کنید و ببینید که چه گروهی از مخاطبین به سایت شما میان.

گرچه آنالیزگر گوگل خیلی قدرتمند، رایج و رایگان هست، تنها ابزاری نیست که برای گرفتن آمار وبسایت وجود داره. در واقع، تعدادی جایگزین با کیفیت بالا، رایگان یا پولی، وجود دارن که آنالیزهای آماری مشابه یا متفاوتی رو در اختیار صاحبان وبسایت قرار میدن تا بهشون در ایجاد کسب و کار کمک کنه.

معایب آنالیزگر گوگل

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

از آنالیزگر گوگل در این مورد که بهترین سیستم آنالیزگر آماری برای سایت وردپرس هست زیاد تمجید میشه. و اینطور هم هست. افراد زیادی توانستن کسب و کار آنلاین خودشون رو با پیگردی خیلی دقیقی با استفاده از اطلاعات مهمی که آنالیزگر گوگل فراهم میکنه به موفقیت برسونن و وقتی چیزی مثل این یه ریال هم هزینه نداره، خیلی ساده بازی رو میبره. در واقع، بیشتر مردم اعتقاد دارند که آنالیزگر گوگل اولین انتخاب اونها برای هر وبسایتی است که راه اندازی می کنن.

با این وجود، بزارید دلایلی رو بگیم که ممکنه باعث بشه بخواهید جایگزینی برای آنالیزگر گوگل در نظر بگیرید:

  • گوگل همه جا هست. نگرانی افزاینده ای در میان مردم هست که گوگل داره تبدیل به یک قدرت منحصر در مسائل مرتبط با اینترنت میشه. همین واقعیت که گوگل در حال حاضر قدرت بسیار زیادی در موفقیت رتبه بندی جستجوی وبسایت شما داره خود برای اثبات این ادعا کافیست. اینکه یک ارگانی بتونه تا این حد بر جزئیات ریز وبسایت ها دسترسی داشته باشه بعضی ها رو نگران میکنه.
  • شیب منحنی یادگیری. شکی نیست که آنالیزگر گوگل برای آمار گرفتن از وبسایت شما همه چیز داره. اگرچه برای دارندگان غیرفنی یا مبتدی وبسایت، استفاده از داشبورد اون خیلی سخت به نظر میرسه.بعضی ها میخوان فقط چند تا آمار ساده از وبسایت خودشون داشته باشن و آنالیزگر گوگل در این رابطه از این فراتر میره.
  • محدودیات داده ای: برای وبسایت هایی که بطور خارق العاده ای موفق هستند، محدودیت داده ی ۱۰ میلیون کلیک در هر ماه می تواند در ارتباط با گرفتن آنالیز حقیقی آماری مساله‌ساز شود. آنالیزگر گوگل وقتی وبسایتی تا این حد فعال هست، نتایج دقیقی رو تضمین نمیکنه و این به مسیر بهتر شدن وبسایت صدمه میزنه.
  • هزینه ی حق اشتراک: علاوه بر این، کسانی که از آنالیزگر گوگل فراتر از محدودیت رایگان استاندارد استفاده می کنند، هزینه ی سنگینی معادل ۱۵۰ هزار دلار آمریکا را باید بپردازند. این مقدار بسیار زیادی برای درنظر گرفتن در برنامه بازاریابی سالانه ی هر وبسایتی هست و اغلب غیرعقلانیست.

جایگزین های آنالیزگر گوگل کدامند؟

جایگزین برای آنالیزگر گوگل هر چند که آنالیزگر گوگل برای اکثر وبسایت ها جواب میده، جایگزین های زیادی در دسترس هستند که میتونن دیگر نیازهای شما رو برطرف کنن یا چشم انداز جدیدی رو در آنالیز وبسایت بروی شما باز کنن. این ۶ مورد بهترین جایگزین هایی هستند که کاربران وردپرس ممکنه که بخوان برای پروژه بعدی خودشون درنظر بگیرن.

JetPack

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

این افزونه رایگان وردپرس بطور خودکار امکانات زیادی داره که کاربران وبسایت بطور روزانه از مزیت اون بهره‌مند میشن. چیزی که خیلی ها نمیدونن اینه که یک ابزار آنالیزگر هم داره. میتونید خیلی چیزا رو محاسبه کنید مثل بازدیدهایی که از سایت شما شده، اینکه چه پست ها و صفحاتی محبوب ترین هستند، و کاربران شما از کجا به وبسایت شما میان. علاوه بر این، میتونید آمار رو بطور روزانه، هفتگی، ماهیانه، و سالیانه ببنید یا همه بازدیدها رو ببینید و مجموع نظرات جمع شده رو بررسی کنید.

چیزی که در مورد این افزونه خیلی عالیه اینه که علاوه بر آمار سایت، شما می تونید افزایش بازدید از سایت خودتون رو دنبال کنید. جت پک کارکردهای زیاد دیگری هم داره که بسته به تعداد افزونه هایی که باید بروی وبسایت شما نصب بشه عمل میکنن. گرچه مثل آنالیزگر گوگل قوی نیست، اما اطلاعاتی اجمالی از آنچه در وبسایت شما در هر زمان رخ میده رو در اختیار شما قرار میده.

Kissmetrics

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

گرچه خیلی ها با محتوای خوبی که با دنیا به اشتراک گذاشته میشه آشنا هستن، اما بعید میدونم خیلی ها بدونن که kissmetrics هم آنالیز آماری برای وبسایت شما میتونه انجام بده.

وقتی حرف از آنالیز سایت میشه، کیزمتریک یکی دیگر از انتخاب های در دسترس هست. در این وبسایت تلاش بر این هست که الگوی رفتاری هر فرد یا گروهی دنبال بشه تا کمک کنه که شما بتونید درآمد کسب کنید و مشتریان مادام العمر از بازدیدکنندگان سایت خودتون پیدا کنید. با ارائه ی گزارش هایی گسترده، تست دوبخشی کردن A/B، گزارش های درآمد، و گزارش های مسیر رفتاری، کیزمتریک میتونه به شما کمک کنه تا از تمامی زوایا وبسایت خودتون رو بهینه کنید و فروش رو در مدت زمان کمی افزایش بدید.

تنها ایرادی که به این روش هست اینه که راه حل آنالیزش خرج داره. با شروع از ماهانه ۱۲۰ دلار در هر ماه برای برنامه ی startup، کیزمتریک بیشتر راه حل آنالیز برای کسانی هست که بودجه های بزرگتری دارن و در مورد آمار وبسایت خودشون بشدت جدی هستن.

Clicky

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

کلیکی (Clicky)، مثل آنالیزگر گوگل، انواعی از آمار رو برای بهینه کردن وبسایت در اختیار قرار میده. تنها تفاوت این هست که Clicky کمک می کنه تا آنالیز وبسایت رو به راحت ترین شکل ممکن انجام بدین. این فقط برای کسانی ایده‌آله که نمیخوان وارد جزئیات بشن و یک نگاه کلی از عملکرد سایت میخوان تا بفهمن چه تغییراتی باید در نظر بگیرن.

اشتراک رایگان اون شامل امکاناتی همچون آمار لحظه ای محتوا، جستجو، پیگیری ارجاعات و پیگردی رویدادهای کاربری میشه. در صورتی که اشتراک خودتون رو به حالت پولی ارتقا بدید، به چیزای ارزشمندی مثل نظارت آپ‌تایم و پیگردی قوی تری دسترسی پیدا می کنید که هیچکدوم در آنالیزگر گوگل ارائه نمیشه.

Mixpanel

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

میکس پنل ادعا میکنه که یکی از پیشرفته ترین ابزار آنالیزگر موجود برای هم وب و موبایله. میکس‌پنل به شما اجازه میده تا آنچه دیگران بروی وبسایت شما انجام میدن رو دنبال کنید، نه فقط تعداد دفعاتی که بازدید میکنن.

این مطمئنا راه بسیار خوبی برای کسب درآمد بهتر با فراهم آوردن آنچه که بازدیدکنندگان به دنبال آن می گردد می باشد. علاوه بر این، شما میتونید بسته به نیاز خودتون از امکانات ساده یا پیچیده ی اون استفاده کنید و تنظیم کنید که چه چیزایی میخواید دنبال بشه.

یکی از باحالترین امکانات ارائه شده توسط میکس پنل فرآیند جداسازی جزئی داده هستن تا بازدیدکنندگان سایت رو از طریق یک سری سوالاتی مورد هدف قرار بده تا مشخص کنه چرا بازدیدکنندگان این کار رو در وبسایت شما انجام میدن.

همینطور میتونید به گزارش های قیفی funnel، اطلاعیه های مشتری، آزمایش A/B و یک برنامه اپ موبایل برای دسترسی به آمار سایت در هر زمانی دسترسی داشته باشید.

تنها عیب استفاده از میکس پنل برنامه ی اشتراکی اون است. پرداخت بر اساس چیزی انجام میگیره که اونا بهش میگن نقاط داده. این میتونه برای برخی کاربران گیج کننده باشه و از استفاده ی این ابزار توسط اونا جلوگیری کنه. هر چند که یک طرح رایگان هم برای ۲۵ هزار نقاط داده دارن که میتونید امتحانش کنید و ببینید شاید جواب مقاصد فردی شما رو بده.

Foxmetrics

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

فاکس متریک گستره ی وسیعی از امکانات رو برای دنبال کردن اطلاعات سایت و بهینه سازی بر اساس اطلاعات بدست آمده فراهم کرده . بخش بندی کردن، گزارش های سفارشی تولید شده برای داده هایی که میخواید بروی اونها نظارت کنید، جمع آوری فیدبک و پرسشنامه و هدف گیری رفتاری کاربران چند نمونه از کارهایی است که با آنالیزگر فاکس متریک میتونید انجام بدید.

با استفاده از این برنامه، همینطور که بازدیدکنندگان سایت به بازدید خود ادامه می دهند، میتونید وبسایت خودتون رو بطور لحظه ای سفارشی کنید. می تونید همون چیزی رو در اختیارشون بزارید که در همون زمان میخوان. علاوه بر این، با گزارش های پیشرفته ی نگهداری، میتونه به شما بگه که چند وقته بازدیدکنندگان شما هستن و چی باعث میشه که دوباره به شما برگردن و این کمک میکنه تا بتونید درآمد خود رو از مشتریان بالا ببرید.

اینطور که به نظر میرسه فاکس متریک در جدول تعرفه هاش فقط دو تا طرح ارائه میده که برای وبسایت هایی با بازدید پرترافیک خیلی مناسبه. با وجود اینکه ابزاری هست با امکانات بسیار بالا برای توسعه ی وبسایت ها، طرح استاندارد اون از ۲۹۹ دلار در هر ماه (اون هم در صورتی که کل مبلغ یک سال اشتراک اون پرداخت بشه) شروع میشه که برای اکثر وبسایت ها شاید خیلی باشه.

Chartbeat

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

این برنامه یک جایگزین با نظارت لحظه ای برای آنالیزگر گوگل به شمار میره و امکاناتی همچون اطلاعات آماری در رابطه با تعاملات با مطالب شما، نظارت شبکه اجتماعی، و خلل ناشی از ترافیک زیاد رو در اختیار قرار میده. برای شروع کار با اون باید دو تا کد رو رو در وبسایت قرار بدید و بدین ترتیب آنالیز وبسایت آغاز میشه.

کاربران میتونن هر چیزی رو دنبال کنن و اطلاعات زیادی در ارتباط با بازدیدکنندگان همچون تعداد بازدید، کاری که بازدیدکنندگان انجام میدن، اینکه در زمان های خاص چطور عمل میکنن و هر صفحه رو تا کجا نگاه میکنن رو در اختیار قرار بده. همینطور میتونید بهترین لینک ها و عبارات جستجو رو مشخص کنید تا بهتر مخاطب مورد نظر خودتون رو هدف گیری کنید. اطلاعاتی از این قبیل در فرآیند بهینه سازی سایت سئو خیلی مفیده و نگرش زیادی به اونچه جواب میده و اونچه جواب نمیده ایجاد میکنه.

چیزی که در مورد چارت‌بیت جالبه اینه که با خدمات پولی این برنامه شما همینطور که پیش میرید پرداخت میکنید و هیچ قرارداد محدودکننده ای هم وجود نداره. خیلی ساده هر زمانی که نخواستین از این خدمات استفاده کنید میتونید اشتراک خودتون رو لغو کنید. این در ارتباط با چنین برنامه ای در مقایسه با خیلی از خدماتی که برای زمانی طولانی شما رو اسیر خودشون می کنن ارزشمنده.

نتیجه گیری

جایگزین برای آنالیزگر گوگل

راه حل های زیادی برای آنالیز در دسترس هست که کاربران وردپرس میتونن بجای ابزار محبوب آنالیزگر گوگل از اون استفاده کنن. در حالی که آنالیزگر گوگل برای دلایلی از همه پیشرفته تر هست، حقیقت اینه که دارندگان وبسایت میخوان چیز جدیدی رو تجربه کنن و در جستجوی امکانات آنالیز بخصوصی هستن که خیلی ساده از طریق آنالیزگر گوگل تامین نمیشه.

بسته به نیازهای وبسایت شما، هر آنچه که اهداف کلی بازاریابی برای شما هستند، و اون حسی که به دنبال کردن بهترین آمار برای بهینه سازی وبسایت دارید، لازمه که متوجه بشید کدوم ابزار برای شما بهترینه. هر چند که باید دانست همیشه انتخاب های زیادی وجود داره، چه رایگان چه پولی، تا برای شما اطلاعاتی رو فراهم کنه که بتونید کسب و کارتون رو بهتر و بزرگتر کنید.